BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gagacka Maria
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność małych firm w świetle badań empirycznych
CSR of Small Organizations Based on the Empirical Research
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 5, s. 327-342, rys. bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Wyniki badań, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Small business, Research results, Corporate Social Responsibility (CSR)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem referatu było pokazanie idei społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (Corporate Social Responsibility CSR) oraz analiza wdrożenia wybranych jej aspektów w małych przedsiębiorstwach. Autorka przeprowadziła badania w 412 firmach południowego Mazowsza. Główny nacisk położyła na system podziału wartości, sponsoring oraz działalność charytatywną i etyczne postawy wobec personelu. Zdaniem autorki, praktyki CSR nie są jeszcze spopularyzowane na większą skalę, można jednak zauważyć pewne aspekty społecznej odpowiedzialności wśród drobnej przedsiębiorczości.

The aim of his paper is to show the idea of CSR and its implementation in a small organization. The author has conducted the research in 412 firms from South Mazovia. The main stress was put on the system of sharing values, sponsoring and charity activities and ethical attitudes towards personnel. Although the practice of CSR is not so popular, we can observe some aspects of social responsibility and participation towards local societies. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Annan K., The Quiet Revolution, "Global Governance" April-June 1998 No. 4.
  2. Asnoff H.I., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
  3. Filipek J., Reputacja tworzy kapitał firmy, "Forum Odpowiedzialnego Biznesu" 2002 nr 2.
  4. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1997.
  5. Levinson H., Zarządzanie przez czyje cele?, "Harvard Business Review Polska" marzec 2004.
  6. Pietrzyk-Reeves D., Idea społeczeństwa obywatelskiego. Współczesna debata i jej źródła, FNP, Wrocław 2004.
  7. Penc J., Przedsiębiorstwo w burzliwym otoczeniu. Procesy adaptacji i współpracy, cz. 2, Oficyna Wydawnicza OPO, Bydgoszcz 2002.
  8. Rok В., System społecznej odpowiedzialności, [w:] Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes, red. B. Rok, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001.
  9. Rybak M., Etyczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi w firmie, [w:] Zasoby ludzkie w firmie. Organizacja, kierowanie, ekonomika, red. A. Sajkiewicz, Poltext, Warszawa 2003.
  10. Rybak M., Standardy społecznej odpowiedzialności w sferze zasobów pracy, [w:] Standardy europejskie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, red. M. Juchnowicz, Poltext, Warszawa 2004.
  11. Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007.
  12. Strenberg E., Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, PWN, Warszawa 1998.
  13. Sztompka P., Socjologia, Wydawnictwo Znak, Kraków 2002.
  14. Zabłocki G., Rozwój zrównoważony idee, efekty, kontrowersje, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2002.
  15. Zbiegień-Maciąg L., Etyka w zarządzaniu. Centrum Kreowania Liderów, Warszawa 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu