- Autor
- Rogala Piotr
- Tytuł
- Implementacja koncepcji społecznej odpowiedzialności w małych i średnich przedsiębiorstwach
The Application of the Concept of Social Responsibility in Small and Medium-Sized Companies - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 5, s. 343-349, bibliogr. 8 poz.
- Tytuł własny numeru
- Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
- Słowa kluczowe
- Studium przypadku, Fundacje, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Case study, Foundation, Small business, Corporate Social Responsibility (CSR) - Uwagi
- summ.
- Firma/Organizacja
- Fundacja "Niepełnosprawnym i Oczekującym Pomocy" ze Zgorzelca
- Abstrakt
- Autor podjął próbę określenia warunków popularyzacji koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa SOP (ang. Corporate Social Responsibility - CSR) w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Rozważania swoje oparł na doświadczeniach zdobytych w ramach projektu "Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa wyróżnikiem małych i średnich przedsiębiorstwa miasta Zgorzelec", realizowanego przez Fundację "Niepełnosprawnym i Oczekującym Pomocy" ze Zgorzelca.
The article presents the results of research carried out in 2006 on a group of small and medium-sized companies functioning in Zgorzelec, Poland. As the effect of the analysis, the main limitations for the development of the concept of social responsibility in small and medium-sized companies have been identified. On this basis some solutions were proposed to enable the wide spreading of the CSR concept among such firms. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Gołaszewska-Kaczan U., Za i przeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, [w:] Ekonomia -polityka - etyka, red. A.F. Bocian, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2003.
- Hąbek P., Szewczyk P., Zarządzanie jakością a koncepcja społecznej odpowiedzialności, "Problemy Jakości" 2006 nr l, s. 9.
- Kietliński K., Reyes V., Oleksyn T., Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
- Mapping Instruments for Corporate Social Responsibility, European Commission, Brussels 2003.
- Rogala P., Społeczna odpowiedzialność jako wyznacznik nowoczesnego podejścia do zanudzaniu, "Problemy Jakości" 2006 nr 5.
- Rogala P., Zarządzanie środowiskowe jako determinanta odpowiedzialności w biznesie, Gospodarka a Środowisko 3, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1075, AE, Wrocław 2005.
- Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes, red. B. Rok, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001.
- Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw wyróżnikiem małych i średnich przedsiębiorstw miasta Zgorzelca. Raport z badań (materiał powielany), Korporacja Badawcza PRETENDENT, Zgorzelec 2006.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol