BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rogala Piotr
Tytuł
Implementacja koncepcji społecznej odpowiedzialności w małych i średnich przedsiębiorstwach
The Application of the Concept of Social Responsibility in Small and Medium-Sized Companies
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 5, s. 343-349, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Studium przypadku, Fundacje, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Case study, Foundation, Small business, Corporate Social Responsibility (CSR)
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Fundacja "Niepełnosprawnym i Oczekującym Pomocy" ze Zgorzelca
Abstrakt
Autor podjął próbę określenia warunków popularyzacji koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa SOP (ang. Corporate Social Responsibility - CSR) w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Rozważania swoje oparł na doświadczeniach zdobytych w ramach projektu "Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa wyróżnikiem małych i średnich przedsiębiorstwa miasta Zgorzelec", realizowanego przez Fundację "Niepełnosprawnym i Oczekującym Pomocy" ze Zgorzelca.

The article presents the results of research carried out in 2006 on a group of small and medium-sized companies functioning in Zgorzelec, Poland. As the effect of the analysis, the main limitations for the development of the concept of social responsibility in small and medium-sized companies have been identified. On this basis some solutions were proposed to enable the wide spreading of the CSR concept among such firms. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Gołaszewska-Kaczan U., Za i przeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, [w:] Ekonomia -polityka - etyka, red. A.F. Bocian, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2003.
  2. Hąbek P., Szewczyk P., Zarządzanie jakością a koncepcja społecznej odpowiedzialności, "Problemy Jakości" 2006 nr l, s. 9.
  3. Kietliński K., Reyes V., Oleksyn T., Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  4. Mapping Instruments for Corporate Social Responsibility, European Commission, Brussels 2003.
  5. Rogala P., Społeczna odpowiedzialność jako wyznacznik nowoczesnego podejścia do zanudzaniu, "Problemy Jakości" 2006 nr 5.
  6. Rogala P., Zarządzanie środowiskowe jako determinanta odpowiedzialności w biznesie, Gospodarka a Środowisko 3, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1075, AE, Wrocław 2005.
  7. Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes, red. B. Rok, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001.
  8. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw wyróżnikiem małych i średnich przedsiębiorstw miasta Zgorzelca. Raport z badań (materiał powielany), Korporacja Badawcza PRETENDENT, Zgorzelec 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu