BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Fedorowicz Ewaryst
Tytuł
Blog, czyli nowa nisza reklamowa
Blogs - a new advertising niche
Źródło
Marketing i Rynek, 2009, nr 10, s. 35-41
Słowa kluczowe
Internet, Reklama, Reklama w internecie, Blogi
Internet, Advertising, Internet advertising, Blogs
Uwagi
summ.
Abstrakt
Rosnący udział Internetu w torcie reklamowym odbywa się kosztem mediów tradycyjnych, co wynika zarówno z atrakcyjności Internetu jako narzędzia reklamowego, jak i z wyśrubowania poziomu konsumpcji mediów. Reklama w Internecie traktowana jest we wszelkiego rodzaju zestawieniach jako całość, co nie odzwierciedla zróżnicowanej (multimedialnej) natury Internetu, będącej w rzeczywistości sumą nisz. Jedną z takich nisz jest blog. Blog, posiadający atrybuty zindywidualizowania i interaktywności, pozwala konsumentom uwolnić się od biernej konsumpcji treści reklamowych na rzecz percepcji aktywnej, co staje się okazją do budowania nowej jakości wyboru konsumenckiego. Zwłaszcza ze względu na postępującą organizację i specjalizację blogów i ich sieci. Reklama na blogach budzi pozytywne reakcje tak ze strony marketerów, jak i samych blogerów. Wydatki na reklamę na blogach notują obecnie poziomy charakterystyczne dla typowej niszy. Jest to wynikiem zarówno krótkiego (w Polsce mierzonego praktycznie w miesiącach) stażu reklamy na blogach, jak i lat stabilnej sytuacji gospodarczej, pozwalającej marketerom na rutynowe dedykowanie budżetów reklamowych mediom tradycyjnym. Kryzys wymusił na dysponentach budżetów reklamowych docenianie wszelkich, nawet niszowych możliwości wspierania biznesu, co wydaje się trendem trwałym i pożytecznym zarówno dla konsumentów, jak i marketerów oraz dla samej reklamy. (abstrakt oryginalny)

Inflated levels of media consumption and the attractiveness of the Internet as an advertising tool cause a growing share of the Internet in the 'advertising pie' at the expense of the traditional media. Most rankings treat advertising on the Internet as a whole. Such perspective does not reflect the true, diversified (multimedia) specificity of the Internet (which may be described as a sum of niche). Blog advertising may be considered such a niche. Blogs, because of their individualization and interactiveness, allow consumers to replace passive consumption of an advertising message with a more active consumption, providing opportunities to create a new quality of consumer choices. It is even more visible when taking into consideration the growing organization and specialization of blogs and blog networks. Advertising on the blogs causes positive reactions amongst marketers and bloggers. Ad spend on blogs reaches levels typical for a true niche. This results from a relatively short history of blog advertising (in the case of Poland - several months) and (at the same time) from a long period of a stable economic situation, which has allowed marketers a routine allocation of campaign budgets for the traditional media. The recent crisis got marketers to appreciate all possible opportunities of supporting their business, including those, earlier regarded as not belonging to the mainstream. This seems to be a stable trend, profitable for consumers, marketers and the whole advertising industry. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. E. Fedorowicz, Reklamowa kanibalizacja mediów tradycyjnych przez Internet, "Marketing i Rynek" 2009, nr 5.
  2. http://antyweb.pl/tag/siec-blogow/
  3. http://badanieblogosfery.blox.pl/html
  4. http://blogvertising.pl/o_blogvertisingu
  5. http://eredaktor.pl/teoria/definicja-i-rodzaje-blogow/
  6. http://gate.gameresearch.nl/UserFiles/File/Playfulldentities.pdf
  7. http://kaznowski.blox.pl/2009/06/Czy-blogowanie-ma-przyszlosc.html
  8. http://komputery.idg.pl/news/63014/Internet.nie.zagrozi.zyciu.prasy.html
  9. http://msp.money.pl/wiadomosci/podatki/artykul/reklama;na;blogu;to;dzialalnosc;gospodarcza,100,0,232292.html
  10. http://news.cnet.com/Bloggings-roots-reach-to-the-70s/2100-1025_3-6168685.html
  11. http://news.cnet.com/Blogs-The-next-big-thing-for-advertisers/2010-1071_3-5721838.html?tag=mncol
  12. http://news.cnet.com/2100-1025_3-6168681.html?tag=untagged
  13. http://pliki.gemius.pl/Raporty/2008/2008_Gemius_Blox.pl_Badanie_blogosfery.pdf
  14. http://webhosting.pl/TechCrunch.podbija.kolejne.panstwa.Europy
  15. http://wiadomosci.mediarun.pl/news/1158,Polacy_kochaja_serwisy_spolecznosciowe,group4
  16. http://74.125.77.132/search?q=cache:_nbVRWOH8osJ:www.bloggersblog.com/advertisinginblogs/+_advertising+in+blogs_&cd=l&hl=pl&ct=clnk&gl=pl
  17. http://www.blog.mediafun.pl/index.php/2009/06/27/o-nowych-mediach-w-tv-puls/
  18. http://www.blogads.com/
  19. http://www.blogherald.com/2008/02/11/how-many-blogs-are-there-is-someone-still-counting/
  20. http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=anyUq3GLTV8A
  21. http://www.clickz.com/3563756
  22. http://www.contentinople.com/author.asp?section_id=603&doc_id=177832
  23. http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=1006293
  24. http://www.iabuk.net/en/l/0nlineadspendup17percentin2008010409.mxs
  25. http://www.internetstats.pl/index.php/baza-wskaznikow/liczba-internautow/
  26. http://www.marketingcharts.com/interactive/marketers-top-social-media-twitter-blogs-linkedin-facebook-8692/
  27. http://www.marketingcharts.com/television/worldwide-internet-advertising-spending-to-surpass-106-billion-in-2011-5068/
  28. http://www.mediapost.com/publications/?fa=Articles.printFriendly&art_aid=66471
  29. http://www.mediapost.com/publications/?fa=Articles.showArticle&art_aid=42126
  30. http://www.readwriteweb.com/archives/ads_spotted_on_twittercom_-_did_you_notice.php
  31. http://www.roughtype.com/archives/2008/11/who_killed_the.php
  32. http://www.stateofthemedia.org/2008/narrative_online_citizen_media.php
  33. http://www.stateofthemedia.org/2008/narrative_online_citizen_media.php?cat=6&media=5
  34. http://www.wirtualnemedia.pl/article/2706471_Starlink_o_5_proc._spadly_wydatki_na_reklame_intemet_zyskal_17_proc.htm
  35. http://www.wirtualnemedia.pl/article/2735063_IAB_20-proc._wzrost_nakladow_na_reklame_online_w_Europie.htm
  36. http://www.wirtualnemedia.pl/article/2755892_Polski_rynek_reklamowy_zmniejszy_sie_w_biezacym_roku_o_41_proc..htm
  37. http://www.wirtualnemedia.pl/blog/index.php?/authors/168-Ewaryst-Fedorowicz/archives/2351-Internet,-glupcze!1.html
  38. http://www.wirtualnemedia.pl/document"2058220,Najstarsza_gazeta_swiata_tylko_w_internecie.html
  39. http://www.zenithoptimedia.at/fileadmin/user_upload/_pdf/2008-12-08_PM_AEF_englisch.pdf
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu