BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tubielewicz Andrzej
Tytuł
Teleinformatyka w polskiej gospodarce opartej na wiedzy
Źródło
Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa, 2008, nr 551, s. 343-354, tab., bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Teleinformatyka, Technologie teleinformatyczne, Gospodarka oparta na wiedzy (GOW), Systemy informatyczne, Placówki badawczo-rozwojowe, Przedsiębiorstwo informatyczne
Teleinformation, Information and communication technologies, Knowledge-based economy, Computer system, R&D facility research, IT enterprises
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Gospodarka kraju aby być konkurencyjna w świecie musi, w coraz większym stopniu, rozwijać sektor teleinformatyczny, kreujący innowacje i wzmacniający dynamikę rozwoju społeczno-gospodarczego. W pracy przedstawiono podstawowe problemy kształtowania się nowej gospodarki w Polsce. Omówiono rynek technologii teleinformatycznych w Polsce i miejsce w nim firm informatycznych oraz centrów badawczo-rozwojowych. Zaprezentowano również kierunki wdrażania technologii informatycznych w przedsiębiorstwach i administracji. (streszcz. oryg.)

Economy of the country in order to be competitive in the world must increasingly develop telecommunication sector, creating innovations and enhancing the dynamism of the social-economic development. In this work essential problems of developing new economy in Poland were presented. Telecommunication technologies market in Poland, also as the place for computer companies and research-developmental centres was discussed. Directions of introducing computer technologies in enterprises and administration were also presented. (AT)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Chmielarz W., Polski rynek systemów ERP. Puls Biznesu - Systemy wspomagające zarządzanie, 18 października 2006.
  2. Drucker P.E., Zarządzanie w XXI wieku. Wyd. Muza S.A., Warszawa 2000.
  3. Kaplan R.S., The strategy map: guide to aligning intangible assets. Strategy and Leadership, vol. 32, no 5.
  4. Kim Chan W., Mauborgne R., Strategia Błękitnego Oceanu. Wyd. MT Biznes, Warszawa 2005.
  5. Kotler P., Jatusripitak S., Maesincee. Marketing narodów. Strategiczne podejście do budowania bogactwa narodowego. Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.
  6. Lista 2000 Polskie przedsiębiorstwa. "Rzeczpospolita", 2006.
  7. Proctor T., Zarządzanie twórcze. Feiberg SJA, Warszawa 2000.
  8. Ranking krajów informatycznych. "Gazeta Wyborcza" z 5 kwietnia 2006 r.
  9. Raport WEF, konkurencyjność w Europie. Puls Biznesu 2005.
  10. Szczerbicki E., Information management. Modelling, analysis and simulation perspective. GTN, Gdańsk 2004.
  11. Stanek S., Twardowski Z., Kierunki rozwoju systemów ERP [w:] Komputerowe zintegrowane zarządzanie, pod red. R. Knosali. WNT, Warszawa 2005.
  12. Szyjewski Z., Obszary zarządzania wiedzą [w:] Zastosowanie informatyki i analizy systemowej w zarządzaniu. PAN, Instytut Badań Systemowych, Warszawa 2003.
  13. Tiwana A., Przewodnik po zarządzaniu wiedzą e-biznes i zastosowanie CRM. Wyd. Placet, Warszawa 2003.
  14. Tubielewicz A., Zarządzanie strategiczne w biznesie międzynarodowym. WNT, Warszawa 2004.
  15. Tubielewicz A., Środowisko gospodarcze biznesu informatycznego w Polsce [w:] Komputerowo zintegrowane zarządzanie, t. II, pod red. R. Knosali. WNT, Warszawa 2005.
  16. Tubielewicz A., Środowisko elektroniczne biznesu globalnego [w:] Komputerowo zintegrowane zarządzanie, pod red. R. Knosali, t. II. Oficyna Wyd. PTZP, Opole 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-7727
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu