- Autor
- Cewińska Joanna, Striker Małgorzata, Wojtaszczyk Katarzyna
- Tytuł
- Kreowanie wizerunku pracodawcy poprzez instrumenty polityki personalnej
Creating employer image through personnel policy instruments - Źródło
- Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2009, nr 6, s. 43-54, bibliogr. 11 poz.
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie zasobami ludzkimi, Pracodawcy, Polityka personalna, Badania ankietowe, Wizerunek pracodawcy
Human Resources Management (HRM), Employers, Personnel policy, Questionnaire survey, Employer branding - Uwagi
- streszcz., Zawiera tabele: [1] Instytucje reprezentowane przez badanych oraz charakter zajmowanych przez nich stanowisk; [2] Typ informacji udzielanych ankietowanym w trakcie procesu naboru i wprowadzania do pracy; [3] Rozmawiając ze sobą w sposób nieformalny, pracownicy najczęściej wyrażają się o firmie; [4] Jak Pan/Pani wypowiada się o firmie, rozmawiając ze znajomymi, przyjaciółmi, rodziną?; [5] Jak zachowuje się Pan/Pani, słysząc negatywne wypowiedzi o firmie?; [6] Czy planuje Pan/Pani zmianę pracy?; [7] Gdyby miał/a Pan/Pani możliwość podjęcia zatrudnienia z takim samym wynagrodzeniem, ale w innym miejscu, czy chciałby/aby Pan/Pani zmienić pracę?
- Abstrakt
- Artykuł wprowadza w problematykę employer branding. Skoncentrowano się w nim na wybranych aspektach polityki personalnej (traktowanych jako narzędzia kształtowania wizerunku pracodawcy): pozyskiwaniu kadr, wprowadzaniu do pracy, motywowaniu, rozwoju pracowniczym, komunikowaniu, kształtowaniu warunków pracy. W odniesieniu do wyników badań własnych, zaprezentowano opinie pracownicze dotyczące polityki personalnej realizowanej w firmach, w których pracują. (abstrakt oryginalny)
This article introduces the matter of employer branding. It concentrates on selected aspects of personnel policy (considered a tool in shaping the employer's image): attracting staff, introduction to work, motivation, employee development, communications, and molding working conditions. Employee opinions relating to the personnel policies implemented in the companies where they work - the results of own researc - are presented. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Cooper N. (2008), Brand on the Run, "Personnel Today", January.
- Gros U. (2003), Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania, PWN, Warszawa.
- Guryn H. (2008), Jak budować markę najlepszego pracodawcy? Badania Hewitt Associates w Polsce - wyniki, refleksje i cenne wskazówki, [www.serwishr.pl/att/Wywiady/Wywiad_z_Hewitt_em.pdf, 2008-04-17].
- Jak budujemy wizerunek pracodawcy, [http://www.egospodarka.pl/5287, Jak-budujemy-wizerunek-pracodawcy,1,20,2.html].
- Kościelniak M. (2007), Pracownicy - kapitał, w który należy inwestować, czyli marketing wewnętrzny, "Twój Rynek", nr 1, [www.twojrynek.pl, 2008-04-13].
- Kotzian J. (2008), Nowa twarz pracodawcy, czyli jak krok po kroku budować wizerunek firmy, "Personel i Zarządzanie", nr 6.
- (2008) Kształtowanie zewnętrznego wizerunku pracodawcy [w:] Pawnik W., Zbiegień-Maciąg L. (red.), Organizacje w gospodarce innowacyjnej - aspekty społeczne, prawne, psychologiczne, Wydawnictwo AGH, Kraków.
- Kunasz M. (2006), Koszty osobowe w polskich przedsiębiorstwach w latach 1998-2003, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 5.
- Minchington B., Thorne K. (2007), Measuring the Effectiveness of Your Employer Brand, "Human Resources Magazine", October-November.
- Szczepanik R., Budowanie wizerunku pracodawcy, [http://www.creamteam.imfrom.eu/blog/index.php/2007/04/07/employer-branding-albo-dlaczego-pracodawca-to-mydlo/, 2008-04-29].
- Żemigała M. (2007), System wartości w procesie funkcjonowania przedsiębiorstwa, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 5.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1641-0874
- Język
- pol