BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zawadzka Danuta
Tytuł
Formy koordynacji pionowej w sektorze trzody w stanach zjednoczonych i w Danii
Źródło
Zagadnienia Ekonomiki Rolnej, 2006, nr 1, s. 60-70, bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Kontrakty handlowe, Integracja pionowa, Produkcja zwierzęca
Trade contracts, Vertical integration, Animal production
Kraj/Region
Stany Zjednoczone Ameryki, Dania
United States of America (USA), Denmark
Abstrakt
Pojęcie koordynacji pionowej definiowane jest jako sukcesywny transfer produktu od producenta do konsumenta, lub synchronizacja kolejnych etapów produkcji, z uwzględnieniem ilości, jakości i czasu przepływu produktu. Może ona być realizowana w oparciu o trzy podstawowe formy więzi ekonomicznej: wolny rynek, zawarcie kontraktu oraz nabycie tytułu własności. W opracowaniu przedstawiono rozwój koordynacji pionowej w sektorze trzody w USA oraz Danii. Omówiono również stosowane kontrakty handlowe i produkcyjne.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Boessen Ch., Lawrence J., Grimes G.: Production and marketing characteristics of U.S. pork producers – 2003. Department of Agricultural Economics, University of Missouri-Columbia, Working Paper No AEWP 2004-04.
  2. Drabenstott M.: This little piggy went to market: will the New Pork Industry call the heartland home? Economic Review, Third Quarter 1998.
  3. Encyklopedia Agrobiznesu. Fundacja Innowacja, Warszawa 1998.
  4. Grimes G., Plain R.: U.S. Hog Marketing Contract Study. Department of Agricultural Economics, Working Paper No AEWP 2005-01, January 2005, Iowa State University.
  5. Hayenga M., Harl N., Lawrence D.: Impact of increasing production of marketing contract volume on acces to competitive markets. A report prepared for the Minnesota Department of Agriculture, January 2000.
  6. Hayenga M. L., Rhodes V. J., Grimes G., Lawrence J.: Vertical coordination in hog production. GIPSA, May 1996.
  7. Laursen Ch. M., Hundahl L. S., Strandskov J.: Vertical coordination in the Danish Hog/Pork Industry. The working paper No 61, January 1999.
  8. Lawrence J. D.: Long term hog marketing agreements. Iowa State University, University Extension, December 1994, file B3-35.
  9. Lawrence J., Grimes G., Hayenga M.: Production and marketing characteristic of U.S. pork producers. 1997-1998. Iowa State University, Staff Paper No 311, 1999.
  10. Lawrence J., Grimes G., Hayenga M.: Production and marketing characteristic of U.S. pork producers 2000. Iowa State University, Staff Paper No 343, 2001.
  11. Lawrence J., Grimes G., Hayenga M.: Production and marketing characteristic of U.S. pork producers 2004. Department of Agricultural Economics, University of Missouri-Columbia, Working Paper No AEWP 2004-04.
  12. Lawrence J. D., Hayenga M.: The U.S. pork and beef sectors: divergent organizational patterns, paradoxes and conflicts. Iowa State University, June 2002.
  13. Martinez S.: The U.S. pork industry as it changes consumers stand to benefit. Agricultural Outlook, ERS/USDA, December 1997.
  14. Martinez S.: Vertical coordination of marketing systems: lesson from the poultry, egg and pork industries. Agricultural Economic Report, USDA, April 2002 .
  15. Martinez S. W., Zering K.: Pork quality and the role of market organization. U.S. Department of Agriculture, ERS, Agricultural Economic, Report Number 835, Washington, DC; USDA 2004.
  16. Olesen H. B.: Organization of agricultural production, paper from Department of Economics and Nature Resources Royal Veterinary and Agricultural University, Denmark, 2002 r.
  17. Plain R.: Structural change in the pork industry. What it means for hog prices, meat consumption and the future of family farm. Referat na konferencję Marshall, Austin, Nebraska, March 2000.
  18. Ward C.: Beef, pork and poultry industry coordination. Oklahoma Cooperative Extension Service, Oklahoma State University, F-552.
  19. Woś A.: Rynek rolny w warunkach transformacji. Biuletyn Agencji Rynku Rolnego, Nr 10 (148), październik 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0044-1600
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu