BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chojnacka Małgorzata
Tytuł
Znaczenie pracowników przedsiębiorstw projakościowych i ich wpływ na doskonalenie jakości wytwarzanych wyrobów
The Importance of Workers of Pro-Quality Enterprises and Their Influence on Improving the Quality of Goods Produced
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 31, s. 454-466, tab., bibliogr. 25 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie personelem jako kryterium doskonałości
Słowa kluczowe
Postawy pracowników, Jakość wyrobów, Badania ankietowe
Employee conducts, Quality of product, Questionnaire survey
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem autorki była próba zwrócenie uwagi na problematykę dotyczącą relacji między zaangażowaniem i postawą pracowników a jakością wytwarzanych wyrobów, a także pokazanie, jak teoria przekłada się na praktykę we współczesnych przedsiębiorstwach. Całość tematu opiera się na przeprowadzonych badaniach ankietowych. (abstrakt oryginalny)

The result of the changes that take place in enterprises directed to the improvement of product quality is the increase in the importance of human resources. The goal of the report is to show how theory in this range is implemented in practice in modern organizations. The author presents results of the research carried out in four companies of the paper industry. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Aniszewszka G., Rola kultury organizacyjnej w zarządzaniu, "Przegląd Organizacji" 2004 nr l.
  2. Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategia i działanie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996.
  3. Bank J., Zarządzanie przez jakość, Gebethner & Ska, Warszawa 1996.
  4. Bartlett K.B., The relationship between training and organizational commitment, "Human Resource Development Quarterly" 2001 no 12.
  5. Bartlett K.B., Kang D., Training and organizational commitment among nurses following industry and Organizational change in New Zealand and the United States, "Human Resource Development Quarterly" 2004 no 7.
  6. Becker B.E., Huselid M.A., Urlich D., Karta wyników zarządzania zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  7. Białasiewicz M., Mierniki oceny efektywności kapitału ludzkiego na poziomie przedsiębiorstwa, [w:] Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka gospodarcza, red. E. Urbańczyk, Kreos, Szczecin 2004.
  8. Bugdol M., Zarządzanie przez jakość - zagadnienia społeczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2003.
  9. Hamrol A., Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2005.
  10. Kaplan S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa 2007.
  11. Katz D., Kahn R.L., Społeczna psychologia organizacji, PWN, Warszawa 1979.
  12. Koralska K., Kultura organizacyjna zorientowana na zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, [w:] Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa, red. E. Urbańczyk, Kreos, Szczecin 2004.
  13. Kusku R, Employee satisfaction in higher education: the case of academic and administrative staff In Turkey, "Career Development International" 2003 no 8 (7).
  14. Lipka A., Strategie personalne firmy, PWE, Kraków 2000.
  15. Lisowski J.L., Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie, Wyższa Szkoła Zarządzania i Finansów w Białymstoku, Białystok 2004.
  16. Makin P., Cooper C., Cox Ch., Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy, PWN, Warszawa 2000.
  17. Mezher T., Ajam M., Shehab M., The historical impact of iso 9000 on Lebanese firms, "Quality Assurance" 2004 no 11.
  18. Muller R., Rupper P., Process reengineering, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2000.
  19. Pałamarz K., Warzybok M., Siedem cnót, siedem grzechów. Firmy w oczach pracowników - wynik pierwszej edycji badania Najlepsi Pracodawcy w Polsce, "Personel i Zarządzanie" 2006 nr 10 (199).
  20. Ratajczak Z., Psychologia organizacji. Zarys problematyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1979.
  21. Schwan K., Seipel K.G., Marketing kadrowy, C.H. Beck, Warszawa 1997.
  22. Sierociński R, Mierniki efektywności zarządzania kapitałem ludzkim. Wynik badań spółek giełdowych, [w:] Pomiar i rozwój kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach, "Fundacja Promocji Kadr-Zarząd", Warszawa 2003.
  23. Sraid W., Psychologia i socjologia zarządzania. Słownik terminów, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu, Sosnowiec 2003.
  24. Steinbeck H.H., Total Quality Management. Kompleksowe zarządzanie jakością, Warszawa 1998.
  25. Zarządzanie przez jakość. Koncepcje metody studia przypadków, red. E. Konarzewska-Gubała, AE, Wrocław 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu