BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kędzior Zofia
Tytuł
Postawy i zachowania konsumentów w kryzysie - próba identyfikacji
Consumers' attitudes and behaviours in crisis - an attempt of identification
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2009, nr 4-5, s. 51-59
Słowa kluczowe
Kryzys finansowy, Zachowania konsumenta, Sytuacja gospodarcza, Badania ankietowe
Financial crisis, Consumer behaviour, Economic situation, Questionnaire survey
Uwagi
Zawiera tabele: [1] Podstawowa charakterystyka próby, [2] Ocena sytuacji materialnej gospodarstwa domowego w pierwszych miesiącach 2009 r. w porównaniu z 2008 r. (w %), [3] Ocena sytuacji gospodarczej Polski w pierwszych miesiącach 2009 r. w porównaniu z 2008 r. (w %), [4] Ocena sytuacji gospodarczej Polski w perspektywie 2010 r. (w %), [5] Źródła informacji o wydarzeniach społeczno-gospodarczych wykorzystywane przez respondentów (w %), [6] Obawy respondentów wobec kryzysu (w %), [7] Produkty, których ceny zdecydowanie wzrosły na przełomie lat 2008/2009 (w %), [8] Opinia respondentów na temat zmiany zachowań konsumentów w 3 pierwszych miesiącach 2009 r. w porównaniu z 2008 r. (w %), [9] Deklarowane rezygnacje z planowanych zakupów na początku 2009 r. (w %), [10] Zachowania konsumentów w kryzysie w opinii respondentów (w %).
Abstrakt
Według autorki percepcja kryzysu i jego ocena w wymiarze konsumenckim jest determinowana zarówno wcześniejszymi doświadczeniami, jak i istniejącym poziomem życia i poczuciem bezpieczeństwa ekonomicznego. W artykule omówiono wyniki badań sondażowych przeprowadzonych na przełomie lutego i marca 2009 r. na próbie 360 konsumentów - mieszkańców woj. śląskiego, których celem było rozpoznanie zmian w zachowaniach rynkowych konsumentów oraz opinii konsumentów o sytuacji gospodarczej kraju i własnego gospodarstwa domowego, postaw Polaków wobec i w warunkach obecnego kryzysu.

In the article, the author presents the results of the sounding survey, carried out in the period of February-March 2009 by way of distributed questionnaire on the sample of 360 consumers, inhabitants of the Silesian Province whose goal was to identify developments in consumers' market behaviours as well as consumers' opinions on the economic situation of the country and one's own household and their attitudes towards and under conditions of the current crisis. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Barometr nastrojów ekonomicznych, kwiecień 2009, www.pentor.pl/publikacje_barometr_nastrojow.xml.
  2. Kryzys w głowach konsumentów, www.inwestycje.pl/finanse_osobiste.
  3. Wyniki badania przygotowanego przez On Board PR i przeprowadzone przez PBS DGA w marcu 2009, www.egospodarka.pl.
  4. J. Żakowski, Bezcielesne ofiary kryzysu czyli od neoliberalizmu do neorealizmu, w: Kryzys. Przewodnik krytyki politycznej, Wyd. Krytyki Politycznej, Warszawa 2009, s. 44-45.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu