BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bolimowska Agnieszka
Tytuł
Odpowiedzialny społecznie biznes jako nowa strategia rozwoju
Corporate Social Responsibility as New Develop Strategy
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2009, nr 1, s. 39-51, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Strategia rozwoju, Korporacje
Corporate Social Responsibility (CSR), Development strategy, Corporation
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedstawiono korzyści płynące z zaangażowania korporacji w sprawy społeczne. Zaprezentowano potencjał jaki tkwi w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i technologii w celu zaspokojenia potrzeb socjalnych. Treść artykułu wprowadza w sposoby odnoszenia sukcesu na nowych rynkach dzięki metodologii promującej postawy obywatelskie. (fragment tekstu)

Today the big corporations try to find new way how to increase your profitability and how to be attractive on the market. This new way called now Corporate Social Responsibility. Each big corporation provide investments in the country which arc not on the top when we will make the analysis from attractive side and are finding the new canal of sales. This is the reason why corporation organize big charitable companies for the children, education and wealth. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bochniarz H., Jak tworzyć pozytywny klimat dla odpowiedzialnego biznesu?, Respo Nr 4/2003
  2. Gabrusewicz T. (2007), Kierunki rozwoju koncepcji odpowiedzialności społecznej we współczesnym świecie biznesu, Monitor Rachunkowości i Finansów, Nr 3/2007, C.H.beck
  3. Grzegorzewska-Ramocka E. (2005), Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w marketingu strategicznym, Politechnika Świętokrzyska, Kielce
  4. Holt D.B., Queich J.A., Taylor E.L. (2007), Jak konkurują marki globalne, Harvard Business Review Polska, Listopad 2007
  5. Klimczak B., Kierownictwo spółek wobec problemu społecznej odpowiedzialności biznesu, za: S.Rudolf (red.) (1999), Nadzór właścicielski w spółkach prawa handlowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
  6. Lis K.A., Sterniczuk H. (red.) (2005), Nadzór korporacyjny, oficyna Ekonomiczna, Kraków
  7. Nakonieczna J. (2008), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych. Difin, Warszawa
  8. Porter M.E., Kramer M.R. (2007), Strategia a apołeczeństwo, Harvard Business Review Polska, Czerwiec 2007
  9. Prahalad C.K., Hammond A. (2002), Jak obsługiwać biednych i dobrze na tym zarabiać?, Harward Business Review, Warszawa IX
  10. Rok B. (2003), Polski głos w europejskim maratonie, Respo Nr 4/2003, Forum Odpowiedzialnego Biznesu
  11. Rok B. (2007), CSR to nie filantropia, Harward Business Review Polska, Czerwiec
  12. Sanders D., Strategia nie filantropia, Respo Nr 4/2003
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu