BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kołoszko-Chomentowska Zofia (Politechnika Białostocka)
Tytuł
Motywy wyboru szkoły rolniczej przez uczniów zespołu szkół rolniczych w Rudce
Reasons for Choice of an Agricultural Secondary School
Źródło
Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, 2009, R. 8, nr 2, s. 69-75, bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Edukacja, Rolnictwo, Szkolnictwo średnie
Education, Agriculture, Secondary education
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Wykształcenie kierownika gospodarstwa uznawane jest za podstawowy czynnik efektywnościowy procesu produkcyjnego. W rolnictwie waga tego czynnika jest szczególnie duża, ponieważ określa on nie tylko sprawność gospodarowania, ale także skalę działalności. Celem pracy było poznanie motywacji wyboru szkoły rolniczej przez młodzież Zespołu Szkół Rolniczych w Rudce (woj. podlaskie). Głównymi czynnikami decydującymi o wyborze szkoły były zainteresowanie uczniów zawodem i planowane przejęcie gospodarstwa rolniczego w przyszłości.(abstrakt oryginalny)

The farm manager education is found to be a productivity determinant of fundamental importance for the production process. Its weight is more considerable in farming, because it determines not only farming efficiency, but also a scale of activity. The study was made to identify reasons for choice of an agricultural school by young people from Agricultural School Complex in Rudka (Podlasie province). The main factors which decided the choice were interest in agricultural occupation and opportunity to take over a farm from parents in future.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Barro R.J., 1989. Economic growth in a cross section countries. Working Paper No 3120, Cambridge.
  2. Czykier-Wierzba D., 2003. Rola czynnika ludzkiego w kształtowaniu konkurencyjności zacofanych regionów Unii Europejskiej wobec procesu globalizacji i integracji. Wnioski dla Polski. Postępy Nauk Rolniczych, nr 3, 123-136.
  3. Elstrand E., 1970. Norvegian experience from extension work in farm management Zesz. Probl. Post. Nauk Rołn., nr 98.
  4. Kulawik J., 2007. Wybrane aspekty efektywności rolnictwa. Zagadnienia Ekonomiki Rolnej nr I, 3-16.
  5. Poniatowski J., 1985. Wykształcenie a zawód rolnika. LSW, Warszawa, 24.
  6. Raport z wyników Powszechnego Spisu Rolnego 2002. GUS, Warszawa 2003, 31.
  7. Rocznik Statystyczny RP, GUS Warszawa 2006, 340.
  8. Rudziński M., 1999. Kierunki zmian w kształceniu praktycznym w szkołach rolniczych, [w:] Procesy dostosowawcze szkolnictwa rolniczego do warunków gospodarki rynkowej, red. T. Wieczorek. SGGW, Warszawa, 190-198.
  9. Szemberg A., 1996. Rolnictwo chłopskie w świetle wyników Spisu Rolnego 1994, cz. 1. Zagadnienia Ekonomiki Rolnej nr 1, 10.
  10. Wawrzyniak В., 2001. Luka edukacyjna barierą procesu integracji polskiej wsi i rolnictwa z Unią Europejską. Wieś i Rolnictwo, nr 3, 142-159.
  11. Wilkin J., 1998. Bariery edukacyjne i informatyczne, [w:] M. Kłodziński, J. Wilkin: Rozwój obszarów wiejskich w Polsce. FAPA, Warszawa.
  12. Wołoszyn J., 2004. Wiedza istotnym zasobem w rolnictwie. Probl. Roln. Światowego Т. XII. Aktualne tendencje w międzynarodowych stosunkach gospodarczych w rolnictwie i gospodarce żywnościowej. Wyd. SGGW, Warszawa, 124-133.
  13. Żabko-Potopowicz A., 1977: Pionierzy postępu w rolnictwie polskim. LSW, Warszawa, 249.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1644-0757
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu