BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gajdzik Bożena
Tytuł
Funkcjonowanie biura zakupu usług w przedsiębiorstwie hutniczym - ujęcie modelowe i procesowe
The basic functions in the office for services purchase in metallurgic company - the aspect of model and process
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2009, nr 9, s. 2-7
Słowa kluczowe
Marketing usług, Marketing przemysłowy, Hutnictwo, Przemysł hutniczy, Restrukturyzacja przemysłu hutniczego, Outsourcing
Service marketing, Industrial marketing, Metallurgy, Smelting industry, Restructuring of steel industry, Outsourcing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł oprócz uproszczonego modelu funkcjonowania biura zakupu usług w przedsiębiorstwie hutniczym zawiera także omówienie procedury zakupu, klasyfikację usług towarzyszących wytwarzaniu produktów hutniczych oraz wpływ procesów gospodarczych na zmiany w obszarze funkcjonowania podmiotów usługowych. Przedsiębiorstwa dobierając usługodawców uwzględniają sytuację na rynku. W okresie koniunktury gospodarczej biura zakupu usług stosują rozbudowane kryteria wyboru usługodawców. W dobie kryzysu przedsiębiorstwa hutnicze przyjęły orientację na koszty i poszukują najtańszych oferentów. (abstrakt oryginalny)

The article presents not only the simple model of the basic functions in the office for services purchase in the metallurgic company but also the purchase procedure of the key services and their classification are described. Services suppliers are always chosen through the situation on the market. When the situation is good they use expanded criterions of selection. During the recession the companies are cutting the costs and looking for the cheapest contractor.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Foltys J., Wieloaspektowy model outsourcingu na przykładzie sektora żelaza i stali, Uniwersytet Śląski, Katowice 2007, s. 97.
  2. Gajdzik B., Strategie zmian w dystrybucji wyrobów hutniczych, "Logistyka" 2008, nr 6, s. 62-64.
  3. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994, s. 191-192, 198, 200.
  4. Marketing usług, pod red. A. Styś, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 1998, s. 15.
  5. Pszczoła J., Komponenty systemu obsługi klienta na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa hutniczego, praca magisterska, Politechnika Śląska 2009.
  6. Robinson P.J., Faris C.W., Wind Y, Industrial Buying and Creative Marketing, Allyn and Bacon, Boston 1967.
  7. Urbaniak M., Marketing przemysłowy i zagadnienia jakości, Akademia Ekonomiczna, Poznań 1998, s. 42.
  8. Urbaniak M., Marketing przemysłowy, Wyd. Prawno-Ekonomiczne INFOR, Warszawa 1999, s. 41-43, 85.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu