BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Morawski Mieczysław
Tytuł
Zarządzanie pracownikami wiedzy
The Managing of Knowledge Workers
Źródło
Współczesne Zarządzanie, 2007, nr 2, s. 95-103, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Kapitał ludzki, Zarządzanie kapitałem ludzkim, Zarządzanie wiedzą, Pracownicy w przedsiębiorstwie, Badania ankietowe
Human capital, Human Capital Management, Knowledge management, Employees in enterprise, Questionnaire survey
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł przedstawia przemyślenia dotyczące zarządzania pracownikami wiedzy, w tym pracownikami kluczowymi, których osobisty kapitał intelektualny pozwala przedsiębiorstwu osiągać przewagę konkurencyjną. Zdaniem autora zarządzanie pracownikami kluczowymi wymaga bardziej zindywidualizowanego podejścia do pracowników o najwyższych kwalifikacjach, szczególnie w zakresie motywacji. (abstrakt oryginalny)

One of the characteristic and basic elements of the appearing society and economy of 21st century is the shaping of a new type of workers defined as the workers of knowledge. The owners and managers of companies need the experts creating the intellectual capital. The workers who can create new knowledge - the basis of generating decisive innovations become necessary and indispensable. Their worksites are designed to gather and use knowledge and information. They are remunerated for thinking. Limiting to traditional repertoire of stimuli in relation to professionals of the new generation will assure only the cooperation in the short period of time. The management of knowledge workers has to change since the knowledge workers should be treated in the same way as the investors of cash capital. That means profit share, access to the property, the possibility of decision-making or co-decision in the strategic aims of the company, full information about the enterprise situation. From the viewpoint of professional development of a knowledge worker the attractiveness of the carried out undertakings with regard to gaining new skills, cooperation with experts possessing unique competences or learning innovatory technologies are crucial. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Lipka A., (2005), Od zarządzania zasobami ludzkimi do gospodarowania kapitałem ludzkim, "Przegląd Organizacji" nr 4.
  2. Mikuła B., Pietuszka-Ortyl A., Potocki A., (2007), Podstawy zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce opartej na wiedzy, Difin, Warszawa.
  3. Morawski M., (2006), Zarządzanie wiedzą. Organizacja - system - pracownik, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-5494
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu