- Autor
- Stańczyk Piotr
- Tytuł
- Aspekt komunikacji społecznej w strategiach autoprezentacyjnych
The Aspect of a Social Communication in Self-Presentation Strategies - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Nauki Humanistyczne (11), 2007, nr 1188, s. 25-33, bibliogr. 11 poz.
- Słowa kluczowe
- Politycy, Teoria komunikowania, Formy komunikowania, Komunikowanie społeczne, Polityka
Politicians, Theory of communication, Forms of communication, Social communication, Politics - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Poruszono problem komunikowania i relacji pomiędzy komunikacją a autoprezentacją. Szczególną uwagę zwrócono na jeden z aspektów procesu komunikacji, którym jest semantyka sytuacji. Teoretyczne rozważania zilustrowano na przykładzie autoprezentacji politycznej.
This article presents the problem of a dependence on the self-presentation, the self-presentation dilemma, self-presentation tactics, the discourse and the conception of a communication which is based on the idea of the semantics of situations. The example of political self-presentations displays connections among these theoretical narratives. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
- Barwise J., Perry J., Situations and Attitudes, Cambridge 1983.
- Tokarz M., Argumentacja. Perswazja. Manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.
- Gardawski J., Przyzwolenie ograniczone. Robotnicy wobec rynku i demokracji, PWN, Warszawa 1996.
- Kołakowski L., Niepokój wieku naszego, "Gazeta Wyborcza" 2002 nr 203.
- Hayek von F.A., "Social or Distributive Justice" 1973.
- Halas E., Transformacja w wyobraźni zbiorowej, [w:] Imponderabilia wielkiej zmiany. Mentalność, wartości i więzi społeczne czasów transformacji, red. P. Sztompka, PWN, Warszawa 1993.
- Grabowska M., Szawiel T., Budowanie demokracji. Podziały społeczne, partie polityczne i społeczeństwo obywatelskie w postkomunistycznej Polsce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
- Morawski W., Realizacja zasady sprawiedliwości, [w:] Kondycja moralna społeczeństwa polskiego, red. J. Mariański, WAM 2002.
- Leary M., Wywieranie wrażenia na innych, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1999.
- Szmajke A., Autoprezentacja. Maski, pozy, miny, Wyd. ilrsa Consulting, Olsztyn 1999.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1426-0689 - Język
- pol