BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Siewiera Agnieszka
Tytuł
Strategiczne znaczenie projektów inwestycyjnych dla efektywnego rozwoju organizacji
The Strategic Meaning of Investment Projects for Effective Development of the Organization
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2009, nr 8, s. 76-83, bibliogr. 14 poz.
Economics and Organization of Enterprise
Słowa kluczowe
Projekty inwestycyjne, Inwestycje przedsiębiorstw, Inwestycje, Wartość przedsiębiorstwa, Strategia inwestycyjna, Rozwój przedsiębiorstwa
Investment project, Enterprises investments, Investment, Enterprise value, Investment strategy, Enterprise development
Uwagi
streszcz., summ., zawiera rysunki i tabelę
Abstrakt
Realizowane projekty inwestycyjne muszą przyczyniać się do budowania wartości firmy, ale równocześnie przynieść maksymalny zwrot. Kluczem do realizacji tego celu jest dążenie od najwcześniejszych etapów procesu inwestycyjnego do stworzenia skutecznej – czyli efektywnej strategii projektu inwestycyjnego, spełniającej zarówno oczekiwania rynku, jak i cele biznesowe przedsiębiorstwa, co efektywnie wpłynie na jego rozwój. (abstrakt oryginalny)

Realized investment projects must contribute to building of the value of the firm, but simultaneously have to bring the maximum turn. A key to the realization of this aim is the endeavour from earliest stages of the investment’s process to the creation of effective (efficient) strategy of the investment project, which could realize of the market’s expectation, as and business goals of the enterprise, what effectively will bear on his development. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Behrens W., Hawranek P. M., Poradnik przygotowania przemysłowych studiów feasibility, United Nations Industry Development Organization, Warszawa 1993.
  2. Dziworska K., Decyzje inwestycyjne przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2000.
  3. Filar E., Skrzypek J., Biznes plan, POLTEX, Warszawa 1999.
  4. Gostkowska-Drzewicka T. (red.), Projekty inwestycyjne. Finansowanie. Metody oceny., ODDK Sp. Zoo, Gdańsk 1996.
  5. Hofmeister R., Der Business Plan, Ueberreuter, Wien 1999.
  6. Karwowski J., Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Businesu, Szczecin 1993.
  7. Biernaś B, Pluta W. (red.), Zarządzanie finansami firm. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2007.
  8. Kozłowski W., Uwarunkowania strategiczne inwestycji, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 9 (680)/2006.
  9. Kurowski L., Ocena projektów gospodarczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2004.
  10. Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne., Wydawnictwo naukowe PWN Sp. zoo, Warszawa - Kraków 1996.
  11. Penc J., Zarządzanie dla przyszłości. Twórcze kierowanie firmą., Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
  12. Penc-Pietrzak E., Analiza otoczenia firmy, Ekonomika i organizacja przedsiębiorstwa, nr 11 (634)/2002.
  13. PROU C., CHERYEL M., Etablissement des programes en economie sous-developpee, Vol. 3, L'etude des grappas do projets, Paris 1970.
  14. Stanyer P., Guide to Investment Strategy, Profile Books, 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu