BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kaleta Andrzej (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Realizacja strategii jako miara sukcesu organizacji
Implementing the Strategy as the Tool to Measure the Success of the Organization
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2009, nr 2/1, s. 43-48, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Sukces przedsiębiorstwa, Strategia przedsiębiorstwa, Ocena działalności przedsiębiorstwa
Success of the company, Corporation strategies, Performance evaluation of enterprises
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł wskazuje na stopień realizacji strategii jako istotne kryterium pomiaru długofalowego sukcesu organizacji. To strategia wyraża ambicje przedsiębiorców i koncepcje ich działania. Ich spełnienie wiąże się z jej realizacją. Warunkiem oceny osiągnięć przez pryzmat stopnia realizacji strategii jest jej atrakcyjność i konkurencyjność rynkowa, a zatem determinacja w jej realizacji i zdolność do modyfikacji odpowiednio do zmieniających się uwarunkowań rozwojowych. (abstrakt oryginalny)

The article titled "Implementing the strategy as the tool to measure the success of the organization" shows that the way of implementing the strategy is an important measurement for the long-term success of the organization. The strategy is the one that expresses the ambitions of entrepreneurs and their concepts of operating. So fulfilling them is strictly connected with the implementation. The only condition to evaluate their achievements by the degree of implemented strategy is its attractiveness and competitiveness. Moreover, it's important to remember about the determination to accomplish the strategy and the ability to modify it according to the changing conditions of development. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bossidy L., Charan R. (2003), Realizacja. Zasady wprowadzania planów w życie, MT Biznes, Warszawa.
  2. Chan Kim W., Mauborque R. (2005), Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa.
  3. Cruz A., Schwilłing A. (2004), Unikanie błędów w planowaniu strategicznym, Zarządzanie na Świecie nr 1.
  4. Eisenhardt K. M., Brown S. I. (2006), Narzucanie tempa, jak konkurować na rynkach, które nie chcą stać w miejscu" Harvard Business Review, nr 1.
  5. Kaleta A. (2008a), Realizacja strategii - studia przypadków, w: Przedsiębiorstwo wobec wyzwań globalnych, red. A. Herman K. Poznańska, Wydawnictwo SGH, Warszawa.
  6. Kaleta A. (2008b), Sposoby skutecznej realizacji strategii, w: Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce, red. A. Kaleta, K. Moszkowicz, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 20.
  7. Kaplan R. S., Norton D. P. (2001), Strategiczna Karta Wyników - praktyka" CIM, Warszawa.
  8. Obłój K. (2002), Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa.
  9. Stalk G., Lachenauer R. (2005), Hardball czyli twarda gra rynkowa, One Press, Gliwice.
  10. Trout J. (2000), Wyróżniaj się lub zgiń, IPC Press, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu