BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Moroz Mirosław
Tytuł
E-biznes w świetle koncepcji zarządzania
E-Business in the Light of the Management Concept
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1014, s. 422-430, rys., tab., bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem : między teorią a praktyką
Słowa kluczowe
Teorie zarządzania, Biznes elektroniczny, Analiza porównawcza
Management theories, e-business, Comparative analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu była próba odpowiedzi na pytanie , co kryje się pod pojęciem e-biznes z punktu widzenia zarządzania, a tym samym, czy uzasadnione było stanowisko utożsamiające e-biznes z koncepcją zarządzania. Innymi słowy, chodzi tutaj o przeanalizowanie stopnia rozbieżności (lub tożsamości) pomiędzy zakresem znaczeniowym e-biznesu i koncepcji zarządzania. (fragment tekstu)

The author explores the theoretical foundations of e-business in the context of management. The main axis of the article is to answer the question: can e-business be perceived as a management concept? Some authors (according to a review of the literature of e-business) claim that e-business can be identified with management concept. However, author's findings suggest that such a view is a kind of an exaggeration and at most may be seen as a component of management concept. At the end of the article the author indicates opportunities of using Information and Communication Technology across selected contemporary management concepts. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Amit R., Zott Ch., Value Creation in e-business, "Strategie Management Journal" 2001, vol 22.
  2. Hartman A., Sifonis J, Kador J., E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej, Wyd. KE Liber, Warszawa 2001.
  3. Lichtarski J., Koncepcje zarządzania czy funkcje przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" 2001, nr 9.
  4. Lichtarski J., Współczesne koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem - istota, relacje, problemy stosowania. W: Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - koncepcje przekrojowe, Wrocław 1998, Prace Naukowe AE nr 784.
  5. Lichtarski J., Czura M., O relacjach między koncepcjami zarządzania przedsiębiorstwem, W: Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - integracja i dezintegracja, Wrocław 2002, Prace Naukowe AE nr 928.
  6. Oferta e-biznesowa, "Emphaty", http://www.empathy.pl/oferta-ebusiness.html.
  7. Porter M.E., Strategy and the Internet, "Harvard Business Review", March 2001.
  8. Sleight S., Sukces w E-biznesie, Wyd. Wiedza i Życie, Warszawa 2002.
  9. Szapiro T., Ciemniak R., Internet - nowa strategia firmy. Warszawa 1999.
  10. Wolski A., Prawie 70% MSP ma dostęp do Internetu, 20.02.2003, www.biznesnet.pl/a/5875.
  11. Zieniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2003.
  12. Zwierzchowski Z., Dwa razy więcej e-handlu, "Rzeczpospolita", 2004, nr 10.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu