BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stańczyk-Hugiet Ewa
Tytuł
Strategia wiedzy - identyfikacja kategorii
Knowledge Strategy - Category Identification
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1014, s. 547-552, tab., bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem : między teorią a praktyką
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Podejście zasobowe w zarządzaniu, Zasoby wiedzy, Przewaga konkurencyjna
Strategic management, Resource approach in management, Knowledge resources, Competitive advantage
Uwagi
summ.
Abstrakt
W zarządzaniu strategicznym równolegle funkcjonują cztery podstawowe szkoły myślenia strategicznego: racjonalistyczna, ewolucyjna, pozycyjna i zasobowa. Nurty te wskazują zróżnicowane podejścia do formułowania strategii oraz odmienne perspektywy przewagi konkurencyjnej. W ostatnich latach niezwykłą popularnością cieszy się nurt zasobowy w związku z lansowaniem tzw. gospodarki opartej na wiedzy. Koncepcja gospodarki opartej na wiedzy wymaga przeformułowania sposobów myślenia o strategii i źródłach przewagi konkurencyjnej. Strategie przedsiębiorstw muszą zatem uwzględniać kształtujące się trendy i procesy, przez co zmienia się ich treść. (fragment tekstu)

The paper shows the role of knowledge resources in realizing company's grand strategy. Analysis of such an issue suggests formulating company's knowledge strategy. Knowledge strategy is important not only in realization grand strategy but especially in functional aspects. Relations between knowledge strategy and functional strategies are presented. Directions and assumptions for projecting and realization knowledge strategy in marketing field. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Barney J.B., Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, "Journal of Management" 1991, vol. 17, nr 1.
  2. Fazlagic A., Marketing a zarządzanie wiedzą, "Zarządzanie i Rozwój" 2001, nr 7.
  3. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, AE, Wrocław 2003.
  4. Wawrzyniak B., Strategie budowania w Polsce gospodarki opartej na wiedzy, [w:] Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, red. B. Wawrzyniak, Wydawnictwo WSPiZ, Warszawa 2003.
  5. Zack M.H., Developing a Knowledge Strategy, "California Management Review" 1999, vol.41, nr 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu