- Autor
- Stańczyk-Hugiet Ewa
- Tytuł
- Strategia wiedzy - identyfikacja kategorii
Knowledge Strategy - Category Identification - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1014, s. 547-552, tab., bibliogr. 5 poz.
- Tytuł własny numeru
- Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem : między teorią a praktyką
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie strategiczne, Zasoby wiedzy, Podejście zasobowe w zarządzaniu, Przewaga konkurencyjna
Strategic management, Knowledge resources, Resource approach in management, Competitive advantage - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- W zarządzaniu strategicznym równolegle funkcjonują cztery podstawowe szkoły myślenia strategicznego: racjonalistyczna, ewolucyjna, pozycyjna i zasobowa. Nurty te wskazują zróżnicowane podejścia do formułowania strategii oraz odmienne perspektywy przewagi konkurencyjnej. W ostatnich latach niezwykłą popularnością cieszy się nurt zasobowy w związku z lansowaniem tzw. gospodarki opartej na wiedzy. Koncepcja gospodarki opartej na wiedzy wymaga przeformułowania sposobów myślenia o strategii i źródłach przewagi konkurencyjnej. Strategie przedsiębiorstw muszą zatem uwzględniać kształtujące się trendy i procesy, przez co zmienia się ich treść. (fragment tekstu)
The paper shows the role of knowledge resources in realizing company's grand strategy. Analysis of such an issue suggests formulating company's knowledge strategy. Knowledge strategy is important not only in realization grand strategy but especially in functional aspects. Relations between knowledge strategy and functional strategies are presented. Directions and assumptions for projecting and realization knowledge strategy in marketing field. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Barney J.B., Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, "Journal of Management" 1991, vol. 17, nr 1.
- Fazlagic A., Marketing a zarządzanie wiedzą, "Zarządzanie i Rozwój" 2001, nr 7.
- Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, AE, Wrocław 2003.
- Wawrzyniak B., Strategie budowania w Polsce gospodarki opartej na wiedzy, [w:] Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, red. B. Wawrzyniak, Wydawnictwo WSPiZ, Warszawa 2003.
- Zack M.H., Developing a Knowledge Strategy, "California Management Review" 1999, vol.41, nr 4.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol