BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szara Katarzyna
Tytuł
Rozwój pracowników czynnikiem konkurencyjności przedsiębiorstwa w świetle kompleksowego zarządzania przez jakość
Employees' Career Development as a Measure of Competitiveness by Companies Engaged in Total Quality Management
Źródło
Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2003, z. nr 2, s. 273-282, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Rozwój kapitału ludzkiego, Zarządzanie przez jakość, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Badanie jakości, Szkolenie pracowników, Aktywizacja pracowników
Development of human capital, Total Quality Management (TQM), Enterprise competitiveness, Quality research, Manpower training, Employee activation
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano wybrane elementy wpływające na rozwój pracowników. Przedstawiono szkolenia jako czynnik aktywizacji pracowników. Aspekty teoretyczne zostały poparte omówieniem rozwiązań praktycznych stosowanych w HORTINO – Zakładzie Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego Leżajsk Spółka z o.o. w Leżajsku.

The competitive ability of a company is a function of many factors. One measure of competitiveness is the quality of resources, including personnel, possessed by a company. Employees' skill development is a consequence of their understanding and acceptance of the company's quality goals and mission. At the Fruit and Vegetable Processing Company, HORTINO, skills improvement is achieved through training, workshops and active participation in the process of problem identification as well as finding solutions to them. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Broniewska G., Modele i formy szkoleniowe, "Problemy Jakości" 1999, nr 10.
  2. Broniewska G., Realizacja szkoleń w polskich i zagranicznych firmach, "Problemy Jakości" 1999, nr 12.
  3. Broniewska G., Strategia i proces szkolenia, "Problemy Jakości" 1999, nr 9.
  4. Dahlgaard J. J., Kristensen K., Kanji G., Podstawy zarządzania jakością, PWN, Warszawa 2001.
  5. Gryfin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996; cyt. za G. Broniewska, Strategia i proces szkolenia, "Problemy Jakości" 1999, nr 9.
  6. Iwierzyński R., Ludzie w procesach kształtowania jakości, "Problemy Jakości" 2000, nr 7.
  7. Motywowanie w przedsiębiorstwie, Jasiński Z. (red.). Placet, Warszawa 1998.
  8. Kożuch В., Zarządzanie jakością, [w:] Organizacja i zarządzanie, B. Kożuch, M. Cywoniuk (red.), UWB, Białystok 1998.
  9. Krzyżanowska M., Wajdak R., Aspekty TQM w organizacji usługowej, "Problemy Jakości" 2000, nr 10.
  10. Marczak M., Jakość produktu wymiarem konkurencyjności przedsiębiorstwa, "Problemy Jakości" 2002, nr 3.
  11. Pawlak W. R., Zarządzanie wiedzą czyli nowe wyzwania, "Problemy Jakości" 2001. nr 10.
  12. Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod. Antykwa, Kraków 1998.
  13. Szczepańska K., TQM a zarządzanie zasobami ludzkimi organizacji, "Problemy Jakości" 1997, nr 9.
  14. Targosz-Wrona E., Problemy z realizacją systemów zapewnienia jakości, "Problemy Jakości" 2000, nr 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-5084
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu