BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cyran Kazimierz, Cyrek Piotr, Łuszczki Magdalena
Tytuł
Kooperacja czynnikiem podnoszącym konkurencyjność małych firm na przykładzie przedsiębiorstw handlowych
Cooperation as a Factor that Can Increase Competitiveness of Small Firms on the Example of Commerce Enterprises
Źródło
Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2003, z. nr 2, s. 319-328, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo handlowe, Partner handlowy, Współpraca przedsiębiorstw, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Small business, Commercial enterprises, Business partners, Enterprises cooperation, Enterprise competitiveness
Uwagi
summ.
Abstrakt
Działania o charakterze kooperacyjnym są jedyną szansą na podniesienie konkurencyjności małych polskich przedsiębiorstw. W artykule omówiono sytuację w polskim handlu oraz atuty polskich placówek handlowych. Przedstawiono również formy działań kooperacyjnych w polskim handlu.

Intervening process of integration is a factor that can become an important source of increasing competitiveness of small, Polish, commerce enterprises. However, it is essential to overcome the habit of individual activity and to search benefits coming from integration relationships. Forming abilities to cooperation and inclinations to integration can improve the position of Polish merchants. However, the integration of retailers is in its initial stage, in which dominating forms of relationships are agreements or associations and rarely appear capital connections. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kłosiewicz-Górecka U. (red.), Raport o stanie handlu wewnętrznego w roku 2000, Ministerstwo Gospodarki, Wydawnictwo i Zakład Poligrafii Instytutu Technologii eksploatacji, Warszawa 2001.
  2. Kłosiewicz-Górecka U. (red.), Raport o stanie handlu wewnętrznego w roku 1999, Ministerstwo Gospodarki, Wydawnictwo i Zakład Poligrafii Instytutu Technologii Eksploatacji, Warszawa 2000.
  3. Kłosiewicz-Górecka U., Rok 2000 w detalu, "Handel" 2001, nr 9.
  4. Lonczak J., Unia detalistów, "Nowiny" z 14.11.2000 r.
  5. Maleszyk E., Sieci zagraniczne jako element koncentracji handlu w Polsce, "Gospodarka Narodowa" 2000, nr 1-2.
  6. Powstała Unia Polskich Sieci Detalicznych, "Handel" 2000, nr 3.
  7. Rocznik statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2001, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  8. Tonndorf H. G., ABC handlu detalicznego. Poradnik dla sprzedawców i właścicieli sklepów. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.
  9. Wilmańska-Sosnowska S., Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw handlowych w warunkach globalizacji. Globalizacja i regionalizacja gospodarki w Europie Środkowa wschodniej na początku XXI wieku. Materiały Międzynarodowej Konferencji Naukowej Rzeszów - Polańczyk 2001.
  10. www.mg.gov.pl/struktur/hand_usl/prhw/index.htm., Program rozwoju handlu wewnętrzne go do 2003 roku. Warunki rozwoju handlu wewnętrznego.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-5084
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu