- Autor
- Bielawski Piotr
- Tytuł
- Public Relations w strukturze organizacji
Public Relations in the Structure of the Organization - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Nauki Humanistyczne (11), 2007, nr 1188, s. 256-267, bibliogr. 11 poz.
- Słowa kluczowe
- Wizerunek przedsiębiorstwa, Marketing, Marketing organizacji, Public relations
Company image, Marketing, Organization marketing, Public relations - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Przedstawiono rozważania na temat public relations (PR), którego jednym z zadań jest budowanie wizerunku organizacji. Wyjaśniono pojęcie public relations i jego powiązania z marketingiem. Zwrócono uwagę na specjalistę ds. PR i jego sposób funkcjonowania w firmie w aspekcie tworzenia wizerunku przedsiębiorstwa.
In order to make the public relations a fully useful tool for the organization it is necessary to place properly the PR department within its structure. PR department - when its manager is not a member of the Board - should directly be subordinated to the company's president. Pacing the PR in the ale marketing, personnel management or administration department, means mostly unconscious decision about giving the information management (PR) up. In such a situation we have only the usage of PR techniques as supportive means for other management disciplines. Marketing and PR department should be placed on the same level of the company structure in order to avoid the domination of one of them. The scope of the PR director should also include the "service" for other departments like personnel management, marketing or legal departments. Efficient PR department ought to create the situation when employing the PR specialist in other departments is not necessary. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Bielawski P., Public relations - zarządzanie informacjami, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 937, Nauki Humanistyczne 7, red. J. Jarco, AE, Wrocław 2002.
- Biernat J., Public relations, czyli zarządzanie przestrzenią organizacji, [w:] Public relations - materiały z II Kongresu PR, red. D. Tworzydło, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Rzeszów 2003.
- Black., Public relations, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
- Hiam A., Marketing, IDG Books Worldwide, Warszawa 1999.
- Jabłoński W., Public relations - łącz i zarządzaj, Wyższa Szkoła Menedżerska SIG w Warszawie, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2000.
- Klas T.G., Public relations czyli promocja reputacji, Business Press, Warszawa 1997.
- Ociepka В., Komunikowanie międzynarodowe, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2002.
- Pluta E., Public relations - moda czy konieczności - Teoria i praktyka, Twigger, Warszawa 2001.
- Rozwadowska В., Public relations - teoria, praktyka, perspektywy, Wydawnictwo Studio ЕМКА, Warszawa 2002.
- Seitel F.P., Public relations w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003.
- Szymańska A., Aspekty organizacyjne public relations, [w:] Public relations na tle problemów zarządzania, red. Z. Knecht, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja", Wrocław 2001.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1426-0689 - Język
- pol