- Autor
- Zimnak Marek
- Tytuł
- Cena newsa. Nowe internetowe formy dziennikarstwa; ich potencjał biznesowy
Value of News. New Forms of Internet Journalism and Businness Potential - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Nauki Humanistyczne (11), 2007, nr 1188, s. 281-292
- Słowa kluczowe
- Środki masowego przekazu, Internet, Technologia komunikowania, Media
Mass media, Internet, Communication technology, Media - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Przedstawiono nowe formy dziennikarstwa, których pojawienie się ma bezpośredni związek z internetem. Wskazano kto i w jaki sposób posługuje się tymi formami. Wśród tych form znalazły się m.in. czat, quizy i slideshows. Zwrócono uwagę także na dochodowość nowych mediów, na przykładzie Gazety Wyborczej i Pulsu Biznesu.
The article covers two lines of interest: New forms of Internet journalism as well as their business potential. New media have to pickup the gauntlet - they must earn for their living. Meanwhile the costs of adequate promotion are rapidly increasing and the costs of technical infrastructure are equally high. The audience of news consumers is used to pay for paper, also for - let's say - traditional electronic media as radio or tv. They are not used to pay for news reached by new channels of communication. In spite of all written above the tendency seems to be obvious - news by internet has become very serious informing channel that should be well recognized by sociologists, economists as well as by media profesionalists. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- http://www.cyberjournalist.net/business.htm
- http://www.gazeta.pl/archiwum
- http://www.pb.pl/prenumareta.asp
- www.e-prasa.pl
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1426-0689 - Język
- pol