BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stańczyk-Hugiet Ewa
Tytuł
Metody analizy strategicznej. Aspekty utylitarne
Strategic Analysis and Its Tools. Utilitarian Aspects
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki o Zarządzaniu (1), 2009, nr 63, s. 48-57, tab., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Analiza strategiczna, Narzędzia analityczne, Metody analityczne, Przegląd literatury
Strategic analysis, Analytical tools, Analytical methods, Literature review
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł wyjaśnia znaczenie narzędzi zarządzania strategicznego w praktyce gospodarczej. W pierwszej kolejności przedstawiono podstawowe założenia przedstawicieli różnych szkół strategii, które pozwalają na zrozumienie stosowanych narzędzi oraz dodatkowe zainteresowania strategiczne. Następnie zaprezentowano wyniki badań w zakresie wykorzystania narzędzi strategicznych przeprowadzonych na próbie absolwentów 9 szkół biznesu w Wielkiej Brytanii. Efekty tych analiz przedstawiono w przekroju znajomości narzędzi oraz ich rangowania. W rezultacie można stwierdzić, że teoria zarządzania strategicznego jest spójna z praktyką.(abstrakt oryginalny)

This paper explains strategic management tools' relevance in practice. Firstly, it is explained the basic assumptions of strategy schools in order to understand strategy tools and strategic concerns. Then, it is explained the research of strategy tools adoption with a sample in nine UK business schools. The findings are presented in terms of strategy tool awareness and rank ordering. Research confirms that strategic management theory is relevant to practitioners.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1997.
  2. Grant R.M., Contemporary Strategy Analysis, Blackwell, Oxford 2008.
  3. Hall R., Adriani P., Developing and managing strategic partnerships, "European Journal of Purchasing and Supply Management" 1999 vol. 5.
  4. Jarzabkowski P., Giulietti M., Strategic management as an applied science, but not as we academics know it, Festival of Social Science, Aston Business School, Birmingham 12.03.2007.
  5. Kreikenbaum H., Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1996.
  6. Lisiński M., Metody planowania strategicznego, PWE, Warszawa 2004.
  7. Mathe J., Politique general de l'enterprise, Economica, Paris 1987.
  8. Mintzberg H., Lampel J., Ahlstrand B., Strategy Safari: A Guided Tour Through the Wildes of Strategic Management, Free Press, New York 1998.
  9. Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007.
  10. Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002.
  11. Richardson B., Richardson R., Business Planning. An Approach to Strategic Management, Pitman, London 1990.
  12. Spee A.P., Jarzabkowski P., Strategy Tools as Boundary Objects in the Everyday Practice of Strategy, British Academy of Management Conference, Belfast 2006.
  13. Taylor B., Hussey D., The Realities of Planning, Pergamon, Oxford 1982.
  14. Williamson D., Jenkins W., Cooke P., Moreton K.M., Strategic Management and Business Analysis, Elsevier, Oxford 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
2080-6000
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu