BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Głuszek Ewa (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa jako sfera decyzji menedżerskich
Corporate Social Responsibility as a Sphere of Managerial Decisions
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 42, s. 139-150, bibliogr. 3 poz.
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność biznesu : uwarunkowania, kontrowersje, dobre i złe praktyki
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Działalność społeczna, Menedżer
Social Responsibility, Corporate Social Responsibility (CSR), Social activity, Manager
Uwagi
summ.
Abstrakt
Realizacja CSR w praktyce przedsiębiorstw oznacza dla menedżerów najwyższego szczebla konieczność podjęcia wielu rozstrzygnięcie o charakterze strategicznym i operacyjnym. Można je uporządkować według klasycznego zestawu funkcji zarządzania, tj. planowania, organizowania, motywowania oraz kontroli. Niektóre z tych kwestii są dość dobrze opisane w literaturze, w odniesieniu do innych obserwuje się duże luki. Niniejszy artykuł jest próbą zestawienia pewnych opcji decyzyjnych w dwóch pierwszych funkcjach, a tym samym syntezy kluczowego obszaru wiedzy menedżerskiej, niezbędnej do skutecznego zarządzania inicjatywami z zakresu SOP. (fragment wstępu)

The best form of social involvement are those which make long-term benefits to a company and to the society. They have strategic character, because they let a company consolidate a market position. Such social initiatives include important issues into client value. The option choice determines an organizational model and a form of activity. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Husted B., Governance Choices for Corporate Social Responsibility: to Contribute, Collaborate or Internalize?, "Long Range Planning" 2003 no. 36.
  2. Kotler P., Lee N., Corporate Social Responsibility. Doing the Most Good for Your Company and Your Cause, John Wiley&Sons, Inc., Hoboken 2005.
  3. Porter M., Kramer M., Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu -pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?, "Harvard Business Review Polska", czerwiec 2007.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu