BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Olczak Artur (Politechnika Łódzka)
Tytuł
Budowanie partnerstwa w sieci międzynarodowej
Building Partnership in Inter-organizational Network
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2009, nr 2/2, s. 714-721, rys., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Sieci międzynarodowe, Partner strategiczny, Organizacje sieciowe, Sukces przedsiębiorstwa, Współpraca przedsiębiorstw, Sieci międzyorganizacyjne
International networks, Strategic partner, Network organisations, Success of the company, Enterprises cooperation, Inter-organizational networks
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie relacji z partnerami biznesowymi w sieci międzyorganizacyjnej, które stanowią fundament rozwoju i kreowania określonej wartości dla sieci i jej uczestników. Aczkolwiek osiągnięcie sukcesu zależy w dużej mierze od wielu wewnętrznych procesów zachodzących w trakcie kształtowania się sieci. W tym kontekście budowanie partnerskich relacji opiera się przede wszystkim na zaufaniu. Ponadto autor podjął próbę określenia "strategicznego partnera" sieci międzyorganizacyjnej, jaka jest jego rola i pozycja w rozwoju i ekspansji sieci. (abstrakt oryginalny)

The aim of this article is to present relationship with Business Partners in organizational networks is a core of development and creating defined "value" for the network and its' participants. But gained results are depended on organizational and culture processes and executed market strategy. In this context building relations or partnership are focused on the dilemmas and issues such as: how to define a Strategic Business Partner?, How to build Partnership in organizational network? What are main conditions of success and failures in creating relations and partnership in Partners' Network. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cheverton P. (2001), Zarządzanie kluczowymi klientami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  2. Hołub-Iwan J. (2007), Kształtowanie i optymalizacja portfela klientów instytucjonalnych [w:] Marketing relacji na rynku business-to-business red. M. Mitręga, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  3. Hart S., Hogg G., Banerjee M. (2004), Does the level of experience have an effect on CRM programs? Exploratory research findings Industrial Marketing Management Volume 33, Issue 6, August.
  4. Cheverton P. (2006), Skuteczne techniki pozyskiwania kluczowych klientów, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa.
  5. Hołub-Iwan J., Olczak A. (2008), Key Customer Relationship Management In Partners' Networks w: Problems of Marketing Management in Globalization red. Dado J, Petrovicova J., Wydawnictwo Matej Bel University in Banska Bystrica.
  6. Urbaniak M. (2003), Wizerunek dostawcy na rynku dóbr I usług produkcyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  7. Gronroos Ch. (2004), The relationship marketing process communication, interaction, dialogue, value, Journal of Business and Industrial Marketing, vol 18, No. 2.
  8. Łobos К. (2003), Teoria struktur organizacyjnych: stan i perspektywy"; AE, Wrocław.
  9. Sawicki J. (2005), Marketing partnerski - stan obecny i wyzwania na przyszłość, Marketing i Rynek, nr 10.
  10. Wawrzyniak B. (1998), Koncentracja w gospodarce jako światowa tendencja w zarządzaniu globalnym, Grupy kapitałowe w Polsce, Difin, Warszawa.
  11. Rogoziński K. (2006), Zarządzanie relacjami w usługach, Difin, Warszawa
  12. Mitręga M. (2007), Marketing relacji na rynku business-to-business Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  13. Olczak A. (2007), Struktury sieciowe przedsiębiorstw handlowych, w: Olczak A., Otto J., Marketing w handlu i usługach, Monografie Politechniki Łódzkiej, Łódź.
  14. Urbaniak M., Olczak A. (2006), Marketing b2b w praktyce gospodarczej, Difin, Warszawa.
  15. Seppanen R., Blomqvist К., Sundqvist S. (2007), Measuring Inter-organziational trust - a critcal review of the empirical research in 1990-2003; Industrial Marketing Management, No. 36.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu