BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szwajlik Anna (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Wybór strategii koncentracji jako podstawy do budowy przewagi konkurencyjnej przez agencje reklamowe działające na rynkach lokalnych
The Choice of Contraction Strategy as a Base to Build Competitive Advantage by Advertising Agencies Acting on Local Market
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2009, nr 2/2, s. 620-628, rys., bibliogr. 1 poz.
Słowa kluczowe
, Agencje reklamowe, Przewaga konkurencyjna, Rynki lokalne
, Advertising agency, Competitive advantage, Local markets
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Sektor agencji reklamowych w Polsce wykazuje określoną specyfikę. Dominującą pozycję od początku zajmują sieciowe agencje reklamowe, które wyznaczają standardy oraz reguły funkcjonowania podmiotów oferujących usługi reklamowe. Rodzime agencje reklamowe w tym lokalne podmioty, stanowiące znaczącą przewagę liczebną nie są w stanie zagrozić pozycji podmiotów zagranicznych. Tym samym chcą zapewnić sobie pozycje na rynku oraz możliwości rozwoju agencje lokalne powinny właściwie zdiagnozować sytuację w branży i wykorzystać strategię koncentracji do budowy swojej przewagi rynkowej. (abstrakt oryginalny)

Advertising agencies sector in Poland shows certain specifics and features. Strong and dominant position is held by network advertising agencies from the beginning of this market in Poland. Network advertising agencies are setting standards and rules for other entities offering advertising services. Polish advertising agencies (including local entities) are unable to threaten the position of international agencies, even despite the fact that polish agencies outnumber their international counterparts. Therefore, in order to gain good position on the market and to be able to develop, local agencies should set right diagnose for advertising branch and use contraction strategy to build their market's advantage. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Wiktor J. W. (2001), Promocja system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu