BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kopertyńska M. Wanda (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Czynniki determinujące sukcesu małych i średnich firm : studia przypadków
Factors Determining Success in Small and Medium Sized Companies
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2009, nr 2/2, s. 430-439, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Sukces przedsiębiorstwa, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Otoczenie przedsiębiorstwa
Success of the company, Small business, Enterprise environment
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest wskazanie w oparciu o doświadczenie badawcze jakie czynniki decydują o sukcesie małych i średnich firm. Wskazano na czynniki, które pochodzą z wnętrza tych firm, jak też z otoczenia zewnętrznego. Przykłady pozyskano z trzech przedsiębiorstw małych i czterech przedsiębiorstw średniej wielkości. Wszystkie badane przedsiębiorstwa funkcjonują na terenie Dolnego Śląska. (abstrakt oryginalny)

The purpose of this article is to show what specific factors determine success in small and medium companies. It points out the effect of both external and internal factors. The results are based on research done in three small companies and four medium sized companies located in the Dolny Śląsk region. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bławat F. (2004), Przetrwanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw Scientific Publishing Group, Gdańsk.
  2. Garbarski L. Rutkowski J. Wrzosek W. (1994), Marketing, PWN, Warszawa.
  3. Heibeler R., Kelly T.B., Ketteman Ch. (2000), Najlepsze wzorce, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.
  4. Kay J. (1996), Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  5. Kolter P. (1994), Marketing, Gebethner i Ska, Warszawa.
  6. Majewska-Opiełka I. (2007), Sukces firmy Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  7. Mikołajczyk В., Krawczyk M. (2006), Sektor przedsiębiorstw mikro, małych i średnich w krajach Unii Europejskiej, Studia Europejskie 2/2006.
  8. Sobol E. (2006), Słownik języka polskiego, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
  9. Styczek D. (2008), Pora na małe przedsiębiorstwa, www.dziennik.pl, 29.04.2008.
  10. Urbanowska-Sojkin E. (1999), Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań.
  11. Urbanowska-Sojkin E. (2004), Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu