BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kulig-Moskwa Katarzyna (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Wewnętrzna komunikacja jako zakres oddziaływania public relations - cele, zasady, znaczenie, narzędzia
Internal Communication as an Area of PR Influence - Aims, Rules, Meaning Tools
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie (5), 2007, nr 1187, s. 151-159, bibliogr. 16 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie : kontekst strategiczny, kulturowy i zasobowy
Słowa kluczowe
Komunikowanie wewnętrzne, Komunikowanie w przedsiębiorstwie, Komunikowanie werbalne i niewerbalne, Formy komunikowania, Public relations
Internal communication, Communication in organisation, Verbal and non-verbal communication, Forms of communication, Public relations
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono zagadnienie komunikacji wewnętrznej jako jednej z gałęzi public relations (PR). Przedstawiono cele, zasady i znaczenie komunikacji wewnętrznej dla przedsiębiorstwa. Zaprezentowano narzędzia stosowane w tym typie komunikacji. Omawiane środki komunikacji podzielono na trzy grupy: środki związane z przekazywaniem informacji, środki związane z komunikacją bezpośrednią oraz środki wpływające na kształtowanie obrazu firmy w oczach pracowników.

The article describes the role of internal PR for organization. It presents the main aims, mistakes, principles, and instruments of correct internal communication in organizations. The importance of internal PR will grow in the future. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bartolome F., Nikt nie ufa całkowicie szefom, [w:] Efektywna komunikacja, HBR, Gliwice 2005.
  2. Bednarz A., Komunikacja wewnętrzna dla opornych, CIO-Magazyn dyrektorów IT, styczeń 2006.
  3. Black S., Public relations, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2006.
  4. Chan Kim W., Mauborgne R., Chcesz, by pracownicy dali z siebie wszystko? Graj fair, HBR, marzec 2004.
  5. Goleman D., Inteligencja emocjonalna w praktyce, Poznań 2005.
  6. Gregory A., Public relations w praktyce, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.
  7. Olsztyńska A., Wizerunek także dla pracowników, "Personel" 1999 nr 9.
  8. Rostek R., Treść, forma i czas, Brief 2001 nr 21.
  9. Seitel F.P., Public relations w praktyce, Warszawa 2003.
  10. Szczepaniak R., Kryzys warto przewidzieć, "Marketing w Praktyce" 2000 nr 5.
  11. Szymańska A., Public relations w procesie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Unimex, Wrocław 2005, s. 276.
  12. Tworzydło D., Soliński T. (red.), Public relations w przedsiębiorstwie, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów 2006.
  13. Wiśniewski Z., Pocztowski A. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach nowej gospodarki, Kraków 2004.
  14. Wójcik K., Public Relations od A do Z, t. I, II, Placet, Warszawa 2001.
  15. Wójcik K., Public relations, wiarygodny dialog z otoczeniem, Placet, Warszawa 2005.
  16. wwvv.komputerwfirmie.pl,http://www.microsoft.com/poland/msp/recepta_na_sukces/intranet_w_malej.mspx.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0712
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu