BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Banaszyk Piotr, Urbanowska-Sojkin Elżbieta
Tytuł
Swoistość ewolucji zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem
The Specificity of the Evolution of Strategic Management in a Company
Źródło
Współczesne Zarządzanie, 2007, nr 4, s. 29-39, bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Ewolucja zarządzania, Zarządzanie strategiczne, Strategia przedsiębiorstwa
Evolution of management, Strategic management, Corporation strategies
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł dotyczy nowokształtującej się wiedzy w dziedzinie zarządzania strategicznego. Po prezentacji genezy tej dyscypliny, przedstawiony jest jej status w systemie dyscyplin naukowych. (abstrakt oryginalny)

The reconstruction and the interpretation of the development of knowledge in the discipline of strategic management are the purposes of the that study. There has been presented the genesis of strategic management and its place in the system of scientific disciplines has been pointed out. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aken v. J.E., (2004), Management research on the paradigm of the design sciences: the quest for field-tested and grounded technological rules, Journal of Management Studies nr 41 : 2, March.
  2. Ansoff H.I., (1965), Corporate Strategy, New York, McGraw-Hill.
  3. Banaszyk P., (2007), U podstaw metodologii nauk o zarządzaniu, "Współczesne Zarządzanie" nr 1.
  4. Campbell D., Stonehouse G., Houston B., (2002), Business strategy. An introduction, Butterworth-Heinemann, Oxford.
  5. Collins J., Hussey R., (2003), Business research. A practical guide for undergraduate and postgraduate students, Polgrave Macmillan, New York.
  6. Ghoshal S., Moran P., (1996), Bad for Practice: A Critique of Transaction Cost Theory, Academy of Management Review 21.
  7. Harrigan K.R., (1983), Research methodologies for contingency approaches to business strategy, Academy of Management Review, vol. 8 no. 3.
  8. Learned E.P., Christensen C.R., et al. (1965), Business Policy: Text and Cases, Homewood, IL., Irwin.
  9. Mair A., (1999), Learning from Honda, Journal of Management Studies, vol. 36.
  10. Marchesnay M., (2004), L'economie et la gestion sont - elles des sciences? Essaie d'epistemologie, Cahier de l'EFRI, vol. 11 no 1, Univesite Montpellier 1.
  11. Quinn J.B., (1989), "Strategic Change: Logical Incrementalism", Sloan Management Review (Summer).
  12. Rorty R., (1999), Obiektywność, relatywizm i prawda. Pisma filozoficzne, Aletheia, Warszawa.
  13. Sanchez R., Heene A. (2004), The new strategic management. Organization, Competition and Competence, John Wiley & Sons, New York.
  14. Shrapnel R., (2000), A Concise Summary of Strategic Management Thought, Competel Global Pty Ltd., Melbourne.
  15. Trocki M., (2005), Tożsamość nauk o zarządzaniu, "Przegląd Organizacji" nr 1.
  16. Urbanowska-Sojkin E., (2006), Tożsamość a konkurencyjność przedsiębiorstwa handlowego, [w:] Sławińska M. (red.), Handel we współczesnej gospodarce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-5494
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu