BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Majewska-Bator Maria, Bator Paweł
Tytuł
Metody i narzędzia w procesie lokalizowania i opisu wiedzy w organizacji
Methods and Tools in the Process of Knowledge identification and Description in an Organization
Źródło
Współczesne Zarządzanie, 2007, nr 4, s. 68-78, bibliogr. 24 poz.
Słowa kluczowe
Wiedza w organizacji, Zasoby wiedzy, Zarządzanie wiedzą
Knowledge in organization, Knowledge resources, Knowledge management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule zwrócono uwagę na potrzebę stosowania przez organizację metod i narzędzi zwiększających przejrzystość zasobów wiedzy, co sprawia, że organizacja jest w stanie w bardziej efektywny sposób zarządzać swoim rozwojem. Przedstawiane są także wyniki badań pokazujące, że duża część badanych przedsiębiorstw nie zdaje sobie sprawy jak ważne jest rozeznanie w wewnętrznych, jak i zewnętrznych zasobach wiedzy lub po prostu nie zna tych metod. (abstrakt oryginalny)

This paper raises the problems connected with the identification and description of knowledge possessed by an organization or accessible in its environment. It emphasizes the utility of these methods and tools foran organization, improving the clarity of knowledge resources and causing an organization to be able to manage its own development in a more efficient way. There are also presented empirical results showing mat the large part of the examined firms is not aware of how important the cognition both in the internal and external knowledge resources is or simply does not know these methods. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bratnicki M., (1999), Wyłanianie źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa: sito kompetencji, [w:] Borowiecki R. (red.), Wyzwania rozwojowe a restrukturyzacja przedsiębiorstw, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Warszawa-Kraków.
  2. Buhler P.M., (2002), Managing in the new millenium, "Supervision" nr 63/12.
  3. Davenport T., De Long D., Beers M., (1998), Successful knowledge management projects, Sloan Management Review nr 39/2.
  4. Dooley K.J., Corman S.R., McPhee R.D., (2002), A knowledge directory for identifying experts and areas of expertise, "Human Systems Management" nr 21/4.
  5. Drucker P.F., (1998), The Coming of the New Organization, "Harvard Business Review" 66/1.
  6. Eppler M., (1997), Praktische Instrumente des Wissensmanagements - Wissenkarten: Fuehrer durch den Wissensdschungel, "Gablers Magazin" 8.
  7. Gibbons D.E., (2004), Friendship and Advice Networks in the Context of Changing Professional Values, "Administrative Science Quarterly" nr 49/2.
  8. Heide H.T., Horrevoets M., (1996), Knowledge maps as aids to knowledge management in spatial planning, "European Planning Studies" nr 4/2.
  9. Hicks R.C., Dattero R., Stuart D.G., (2002-2003), A Verification-Based Conflict Resolution Strategy for Knowledge Management Systems, "Journal of Computer Information Systems" 43/2.
  10. Johnson K.B., (2000), Harnessing the power of social networks, "Knowledge Management Review" nr 3/1.
  11. Karpowicz E., (2003), Dzielenie się wiedzą jako innowacja społeczna, [w:] Wawrzyniak B. (red.), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa.
  12. Kijewska A., (2003), Wiedza w przedsiębiorstwach jako organizacjach uczących się, "Organizacja i Kierowanie" nr 3.
  13. Lasek M., (2003), Zarządzanie wiedzą z wykorzystaniem programu ARIS, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 1.
  14. Lloyd R., (2001), Building Better Knowledge Maps, "Knowledge Management", April.
  15. McGrath C.A., Vance Ch.M., Gray E.R., (2003), With a Little Help from Their Friends: Exploring the Advice Networks of Software Entrepreneurs, "Creativity and Innovation Management" nr 12/1.
  16. Parker A., Cross R., Walsh D., (2001), Improving collaboration with social network analysis. Leveraging knowledge in the informal organization, "Knowledge Management Review" 4/2.
  17. Polak A.S., (2003), Zarządzanie wiedzą w praktyce, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 12.
  18. Preissler H., Roehl H., Seemann P., Haken, (1997), Helm und Seil - Erfahrungen mit Instrumenten des Wissensmanagements, "Organisationsentwicklung" nr 2.
  19. Probst G., Raub S., Romhardt K., (2002), Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  20. Strojny M., (1999), Zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym jako nowe źródło przewagi konkurencyjnej, "Problemy Jakości" nr 12.
  21. Teece D.J., (2000), Strategies for Managing Knowledge Assets: the Role of Firm Structure and Industrial Context, "Long Range Planning" nr 33/1.
  22. Vail E.F., (1999), Knowledge Mapping: Getting Started with Knowledge Management, "Information System Management" nr 16/4.
  23. Vail E.F., (2000), Using models for knowledge management, "Knowledge Management Review" nr 3/1.
  24. Zalech W., (2003), Sposoby prezentacji wiedzy w organizacji, "Gazeta IT" nr 5.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-5494
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu