BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Brzeziński Marek (Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie)
Tytuł
Psychospołeczny obraz organizacji
Źródło
Przegląd Organizacji, 2010, nr 3, s. 13-16, bibliogr. 14 poz.; rys.
Słowa kluczowe
Organizacja i zarządzanie, Psychologia organizacji, Socjologia, Kultura organizacji, Tożsamość przedsiębiorstwa
Organisation and management, Psychology of organisation, Sociology, Corporate culture, Enterprise identity
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule podjęto rozważania dotyczące psychospołecznego obrazu organizacji jako metaforycznego jej opisu. Przedstawiono także rolę i miejsce czynników, tj. osobowość, tożsamość, kultura i natura organizacji, bezpośrednio oddziałujących na kształtowanie się tak rozumianego obrazu, jego strukturę i dynamikę. Zwrócono też uwagę na możliwości prowadzenia badań empirycznych w ramach zaproponowanej koncepcji opisu psychospołecznego obrazu organizacji. (abstrakt oryginalny)

In this article there was considered psychosocial image of the organization as a metaphoric description. It was also presented the role and place psychological factors such as personality, identity, culture and nature of the organization, directly affecting the formation of the so-understood image of the structure and dynamics. It was also paid attention to the possibility of empirical within the proposed concept of psychosocial organization description. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. ABRATT R., A New Approach to the Corporate Image Management Process, "Journal of Marketing Management" 1998, vol. 5, no. 1.
  2. ANISZEWSKA G. (red.), Kultura organizacyjna w zarządzaniu, PWE, Warszawa 2007.
  3. BALMER J.M.T., Corporate Identity, Corporate Branding and Corporate Marketing. Seeing through the Fog, "European Journal of Marketing" 2001, vol. 35, no. 3-4.
  4. [41 BARABASZ A., Osobowość organizacji. Zastosowanie w praktyce zarządzania, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2008.
  5. BRZEZIŃSKI M., Organizacja kreatywna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  6. CZERSKA M., Zmiana kulturowa w organizacji, Difin, Warszawa 2003.
  7. HATCH M., Teoria organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  8. PERVIN L.A., Psychologia osobowości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.
  9. MELEWAR T.C., KARAOSMANOGLU E., Seven Dimensions of Corporate Identity: a Categorisation from the Practitioners Perspective, "European Journal of Marketing" 2006, vol. 40, no. 7-8.
  10. MORGAN G., Obrazy organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  11. SIKORSKI CZ., Kształtowanie kultury organizacyjnej. Filozofia, strategie, metody, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2009.
  12. SUŁKOWSKI Ł., Epistemologia w naukach o zarządzaniu, PWE, Warszawa 2005.
  13. ZARĘBSKA A., Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2009.
  14. ZBIEGIEŃ-MACIĄG L., Kultura w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu