BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szydełko Łukasz (Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza)
Tytuł
Wybrane problemy zarządzania kosztami w przedsiębiorstwach zorientowanych procesowo
Cost Management in a Process-Oriented Company
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 58, s. 453-457, bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Systemy zarządzania kosztami i wynikami
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie procesowe, Zarządzanie kosztami
Enterprise management, Processing management, Costs management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedsiębiorstwa muszą być elastyczne i dynamicznie dostosowywać się do potrzeb rynku i klientów, dlatego w takich organizacjach wprowadza się procesy. Zarządzanie każdym przedsiębiorstwem, w tym również zorientowanym procesowo, wymaga od zarządzających zwracania szczególnej uwagi na obszar kosztowy. Biorąc pod uwagę podjęte decyzje dotyczące zarządzania, menedżerowie powinni zwracać szczególną uwagę nie tylko na działalności operacyjną, ale także na strategiczną. (fragment tekstu)

The company should be flexible in the market and fulfill the expectation of a customer. This has caused the implementation of processes. They are managed by process owners. The management of a process-oriented company is connected with process cost management. Taking into account undertaken management decisions, the managers should pay special attention not only to the operating, but also to the strategic area. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Czakon W., Łańcuch wartości w teorii zarządzania przedsiębiorstwem, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2004.
  2. Grajewski P., Koncepcje struktury organizacji procesowej, Toruń 2003.
  3. Gupta P., Six Sigma. Business Scorecard: Ensuring Performance for Profit, McGraw-Hill, New York 2004.
  4. Hammer M., Reinżynieria i jej następstwa, PWE, Warszawa 1999.
  5. Nowak E. (red.), Strategiczna rachunkowość zarządcza, PWE, Warszawa 2008.
  6. Nowak E. (red.), Strategiczne zarządzanie kosztami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  7. Nowak E., Piechota R., Wierzbiński M., Rachunek kosztów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 2004.
  8. Piechota R., Projektowanie rachunku kosztów działań, Difin, Warszawa 2005.
  9. Skrzypek E., Jakość i efektywność, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2002.
  10. Szydełko Ł., Powiązanie rachunku odpowiedzialności z systemem motywacyjnym w przedsiębiorstwach zorientowanych procesowa, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej.
  11. Zarządzanie i Marketing, z. 14, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu