BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nowak Edward (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Identyfikacja kosztów klienta
Consumer's Cost Identification
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 56, s. 331-338, tab., bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Rachunkowość a controlling
Słowa kluczowe
Rachunek kosztów, Analiza kosztów, Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Klient
Cost accounting, Cost analysis, Customer Relationship Management (CRM), Customer
Uwagi
summ.
Abstrakt
Ważnym elementem zasobów współczesnych przedsiębiorstw, które prowadzą działalność w warunkach wysokiej konkurencji na rynku, są klienci. Dlatego celem niniejszego opracowania jest przedstawienie istoty rachunku kosztów klienta zarówno z punktu widzenia rachunkowości jak i zarządzania relacjami z klientem.

The article discusses the costumer-oriented cost accounting. It shows the identification of consumer's cost in the traditional cost accounting which is aimed at the financial accounting. Against this background, the classification of consumer's cost in the customer relationship management was depicted.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Blattberg R.C., Getz G., Thomas S., Klient jako kapitał, MT Biznes, Czarnów 2004.
  2. Hilton R.W.. Maher M.W., Selto F.H., Cost management. Strategies for business decisions, McGraw-Hill, London 2008.
  3. Ness J.A., Schroeck M.J., Letendre R.A., Douglas W.J., , The role of ABM in measuring customer value. Part two, "Strategic Finance" April 2001, vol. 82.
  4. Rybarczyk K., Rachunek kosztów klientów, [w:] Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów, t. I, red. G.K. Świderska, Difin, Warszawa 2003.
  5. Shapiro B.P., Rangan V.K., Moriarty R.T., Ross E.B., Manage customers profit, "Harvard Business Review" 1987, no. 9.
  6. Swift R.S., Accelerating customer relationship. Using CRM and relationship technologies, Prentice Hall, London 2001.
  7. Zieliński T.M., Odkrywanie prawdy o zyskach. Teoria i praktyka systemów ABCIM, Akademia Menedżerska, Poznań 2007.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu