BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Barabasz Adela (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Sukces i porażka - rzecz o emocjach w organizacji
Success and Failure - Something about Emotions in Organizations
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2009, nr 2/3, s. 1099-1106, rys., bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Psychologia biznesu, Kapitał ludzki, Sukces przedsiębiorstwa
Business psychology, Human capital, Success of the company
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Sukces lub porażka to ekstremalne sytuacje wywołujące silne reakcje emocjonalne u członków każdej organizacji. Sposób radzenia sobie z emocjami, zarówno na poziomie indywidualnym, grupowym, jak i organizacyjnym to kryterium sprawnego działania na każdym z poziomów funkcjonowania organizacji. Celem artykułu jest uzasadnienie powyższej tezy. (abstrakt oryginalny)

Successes and failures are kind of extreme events in organizational life, specially for its emotional aspect. An author emphasizes the significance of emotions experienced not only at the individual level, but also by groups and organizations. Affects and emotions have been recognized as important factors in understanding behavior in organizations and coping with them is a criterion for organizational effectiveness. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Armstrong D. (2005), Emotions in Organizations: Disturbance or Intelligence?, w: C. Huffington (eds), Working below the Surface, Tavistock Clinic Series, London.
  2. Armstrong D. (2006), Organization in the Mind, Karnac, New York.
  3. Ashkanasy N.M., Hartel C.E.J., Zerbe J.W (eds.) (2000), Emotions in the workplace: Theory, research, and practice, Quorum, Westport.
  4. Barabasz A. (2008), Osobowość organizacji. Zastosowanie w praktyce zarządzania, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław.
  5. Brown R. (2006), Procesy grupowe, Dynamika wewnątrzgrupowa I mię-dzygrupowa, GWP, Gdańsk.
  6. De Dreu C, West M., Fisher A., MacCurtain S. (2001), Emotions in Teams, w: S. Fineman (ed.) Emotion in Organizations, Sage, Newbury Park.
  7. Durkin J. (1981), Living Groups: Group Psychotherapy and General System Theory, Brunner-Mazel, New York.
  8. Fineman S.(1993) Organizations as emotional arenas, w: S. Fineman (ed.) Emotion in Organizations, Sage, Newbury Park, CA.
  9. Fineman, S. (ed.) (2000), Emotion in Organization, Sage Publications, London.
  10. Fineman S. (2001), Emotions and organizational control, w: R.L. Payne, CR. Cooper (eds), Emotions at Work. Theory, research and applications in management, John Wiley & Sons, Chichester.
  11. Gabriel Y. (1998), Psychoanalytic contributions to the study of the emotional life of organizations, "Administration and Society", vol. 30, no 3, s. 291-315.
  12. Hatfield E., Caccioppo J.T., Rapson R.L. (1994), Emotional contagion, Cambridge University Press, New York.
  13. Herriot P. (2001), Future Work and its Emotional Implications, w: S. Fine-man (ed), Emotion in Organizations, Sage, Newbury Park.
  14. Huffington С et al. (2005), Working Below the Surface. The Emotional Life of Contemporary Organizations, Tavistock Clinic Series, London.
  15. Lewis M., Haviland-Jones J.M. (2005), Psychologia emocji, GWP, Gdańsk.
  16. Oatley К., Jenkins J.M. (2003), Zrozumieć emocje, WN PWN, Warszawa.
  17. Mumby D., Putnam L.(1992), The politics of emotion: A feminist reading of bounded emotionality, " Academy of Management Review", 17/3, s. 465-486.
  18. Van Maanen J. (1991), The smile factory: work at Disneyland, w: Frost P., Moore L., Louise M., Lundberg C, Martin J., (eds.), Reframing Organizational Culture, Sage, Newbury Park, CA, s. 58-76.
  19. Waldron V.R. (2000), Relational Experiences and Emotion At Work, w: Fineman S. (ed.), Emotion in Organization, Sage Publications, London.
  20. Zerbe W.J., Ashkanasy N.M., Hartel Ch.. E. J. (2006), Individual and Organizational Perspectives on Emotion Management and Display, Elsevier, Oxford.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu