BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Raszkowski Andrzej (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Wybrane aspekty promocji miast i regionów w marketingu terytorialnym
Selected Aspects of Towns and Regions' Promotion in Territorial Marketing
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 46, s. 222-229, rys., bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce
Słowa kluczowe
Marketing terytorialny, Rozwój lokalny, Rozwój regionalny, Promocja miasta, Tożsamość miasta
Territorial marketing, Local development, Regional development, City promotion, Identity of the city
Uwagi
summ.
Abstrakt
W każdym mieście, regionie tkwi ukryty potencjał turystyczny, marketingowy. Właściwie przeprowadzone działania promocyjne pozwalają w optymalny sposób wykorzystać swoje silne strony w zakresie pozyskiwania turystów, inwestorów i rezydentów. Są one odpowiedzią na zapotrzebowanie na silne produkty turystyczne i wzmacnianie marki danego obszaru. Wyróżnianie swojej oferty na tle konkurencji jest jednym ze skutecznych sposobów promowania danego regionu. (fragment tekstu)

The article discusses the concept of towns and regions' promotion in territorial marketing. The first part of this paper presents different theoretical approaches towards territorial marketing, which becomes a helpful tool for the improvement of image and competitiveness of regions and towns at the national and international level. One of the ideas serving the promotion process are events organized in the town and region area. The other important issue is a local product promotion. Furthermore, there was described Corporate Identity system as an important aspect in towns and regions' promotion. It is worth to mention an important role of self-government authorities and other environments in coherent promotion strategy building. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Alfreda I., Wrocław najszybciej rozwijającym się polskim miastem?, "Rynek Turystyczny" 2008 nr 4.
  2. Domański T., Skuteczna promocja miasta i regionu podstawowym zadaniem marketingu terytorialnego.,[w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN KPZK, Warszawa 2006.
  3. Maciątek M., Eventy - niedoceniane bo nieocenione?, "Marketing w Praktyce" 2007 nr 1.
  4. Nawrocka E., Pozytywny wizerunek obszaru turystycznego jako źródło przewagi konkurencyjnej, [w:] Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce, red. R. Brol, AE, Wrocław 2004.
  5. Olszewska J., Strategiczne aspekty kreowania wizerunku gminy, "Człowiek i Środowisko" 2003 nr 3-4.
  6. Ruszak P., Prewęcka K., Marka dobrze zidentyfikowana, "Media i Marketing" 2002 nr 4.
  7. Szromnik A., Marketing terytorialny - koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN KPZK, Warszawa 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu