BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Domański Jarosław (Politechnika Warszawska)
Tytuł
Zarządzanie strategiczne w organizacjach non-profit
Strategic Management in Non-Profit Organizations
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2009, nr 10, s. 3-10, bibliogr. 12 poz.
Economics and Organization of Enterprise
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Organizacje non-profit, Zarządzanie organizacją non-profit, Trzeci sektor gospodarki
Strategic management, Non-profit organisations, Management of non-profit organization, Third sector of the economy
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule wskazano na potrzebę stosowania zarządzania strategicznego w organizacjach niedziałających dla zysku. (abstrakt oryginalny)

The article deals with the issue of strategic management in non-profit organizations. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bogacz-Wojtanowska E., Zarządzanie organizacjami pozarządowymi na przykładzie stowarzyszeń krakowskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
  2. Bryson Ü.M., A Strategic Planning Process for Public and Non-profit Organizations, "Long Range Planning" 1988, 21(1).
  3. Bryson Ü.M., Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations. San Francisco: Jossey-Bass 1995.
  4. Courtney R., Strategic Management for Voluntary Nonprofit Organizations, Routledge, London 2002.
  5. Goold M., Institutional advantage: „Away into strategic management in not-for-profit organisations", Long Range Planning 30 (2), 1997.
  6. Iwankiewicz-Rak B., Marketing organizacji niedochodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1997.
  7. Kemp R.L., Kemp J.D., A New Planning Model for the Public and Nonprofit Sector, „Management Research News" 1992, 15 (2).
  8. Mulhare E.M., Mindful Of The Future: Strategic Planning Ideology And The Culture Of Nonprofit Management, „Human Organization" 1999, 58 (3).
  9. Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  10. Peters T., Waterman R.H. Jr., In Search of Excellence, Harper&Row, New York 1982.
  11. Tyrakowski M., Rola organizacji pozarządowych w rozwiązywaniu problemów społecznych. „Znacznie" - ZNZE WSIiZ 2/2007 (4), s. 124-151.
  12. Witek-Crabb A., Specyfika zarządzania strategicznego w organizacjach non-profit, [w:] Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów, (red.) A. Nalepka, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu - National-Louis University, Nowy Sącz 2006, s. 129-138.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu