BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Murawski Tomasz (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność biznesu : znaczenie i funkcje dla bankowości
Corporate Social Responsibility : Meaning and Functions for a Banking
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2009, nr 3/1, s. 139-147, rys., tabl., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Bankowość, Implementacja
Corporate Social Responsibility (CSR), Banking, Implementation
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Praca prezentuje pogląd literaturowy na temat społecznie odpowiedzialnego biznesu z szczególnym naciskiem na zastosowanie tych postulatów przez instytucje bankowe. Autor przytacza próbę sformułowania definicji CSR oraz ukazuje zależności, które występują między poszczególnymi płaszczyznami. Artykuł ten przybliża znaczenie stosowania przez przedsiębiorstwa modelu biznesowego opartego o CSR. Zaprezentowane zostały także rożne spojrzenia na korzyści płynące z implementacji zasad społecznie odpowiedzialnych w różnych obszarach biznesowych. W pracy wyszczególniono podział tych korzyści ze względu na miejsce ich występowania. Praca zawiera także omówienie powiązań, jakie występują w sferze CSR oraz bankowości. Przytoczono przykłady działań, w które zaangażowane są banki. W tekście zostały scharakteryzowane obszary działalności operacyjnej występujące w instytucjach bankowych. Obszary te badano pod względem społecznym, etycznym a także ekologicznym. Dzięki tej charakterystyce opisane zostały ich funkcje. (abstrakt oryginalny)

This article presents theme of corporate social responsibility (CSR) with particular pressure on application these postulates by bank establishment. Author makes a review of benefits, what float from business strategies to based on ethical, social and ecological values. Text bring closer functions of application CSR in banking. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Filek J. (2006), Społeczna Odpowiedzialność Biznesu. Tylko moda czy nowy model prowadzenia działalności gospodarczej?, UKOiK, Kraków.
  2. Gustafson J. (2007), Czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu?, w: Biznes tom 1. Zarządzanie firmą, PWN, Warszawa.
  3. Rok B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, FOB, Warszawa.
  4. Rok B. (2006), Dobry biznes na odpowiedzialnej ścieżce, w: Rozmowy o dobrym biznesie: spotkania z polskimi przedsiębiorcami, BOSS, Warszawa.
  5. Young S. (2006), Czy kapitalizm może być etyczny?, w: Rozmowy o dobrym biznesie: spotkania z polskimi przedsiębiorcami, BOSS, Warszawa.
  6. Gostomski E. (2009), Społeczne odpowiedzialność banków w dobie kryzysu finansowego, w: Społeczna odpowiedzialność instytucji Finansowych, Bąk M., Kulawczuk P. (red.), IBnDiPP, Warszawa.
  7. Korenik D. (2009), Odpowiedzialność banku komercyjnego. Próba syntezy, Difin, Warszawa.
  8. Murawski T. (2008), CSR - trzy tajemnicze litery, w: "Gazeta Finansowa", Nr 19.XII.2008-8.I.2009.
  9. Skrobisz D. (2007), Społecznie odpowiedzialne, w: "Bank", Nr 6(117), czerwiec 2007.
  10. Swift T., Zadek S. (2002), Corporate Responsibility and the Competitive. Advantage of Nations, The Copenhagen Centre&AccountAbility.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu