BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Anszperger Andrzej (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
Tytuł
Polityka turystyczna w Polsce
Touristic Policy in Poland
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 39, t. 1, s. 489-497, bibliogr. 16 poz.
Tytuł własny numeru
Problemy ekonomii, polityki ekonomicznej i finansów publicznych
Słowa kluczowe
Polityka turystyczna, Turystyka, Turystyka w gospodarce
Tourism policy, Tourism, Tourism in economy
Uwagi
summ.
Abstrakt
W większości rozwiniętych gospodarek świata, turystyka jest jednym z najważniejszych gałęzi gospodarki. Turystyka z jednej strony tworzy miejsca pracy, zyski, dochody itd., a z drugiej strony daje ludziom możliwości do odpoczynku po pracy, regeneracji zdrowia i samopoczucia, rozwoju ich stanu emocjonalnego i duchowego. Realizacja tych celów jest możliwa dzięki odpowiedniej polityce gospodarczej i polityce społecznej kraju i władz lokalnych. Celem artykułu jest pokazanie w odniesieniu do Polski na ile polityka gospodarczo-społeczna uwzględnia potencjał turystyczny kraju i możliwości rozwojowe turystyki.

In most developed world economies, tourism is one of the most significant economic branches. Tourism creates on one hand workplaces, profits, revenues etc., and on the other - possibilities for people to rest after work, regenerate their health and wellbeing, develop their emotional and spiritual state. The accomplishment of these aims is possible thanks to proper economy policy and social policy of their country and local authorities. Unfortunately in Poland economic and social rank of tourism is underestimated, and tourism policy usually means a formal declaration which does not result in realization and using all the functions which brings tourism. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Bruckner A., Słownik etymologiczny języka polskiego, Wiedza Powszechna, Warszawa 1985.
  2. Doroszewski W., Słownik poprawnej polszczyzny, PWN, Warszawa 1980.
  3. Gaworecki W.W., Turystyka, PWE, Warszawa 1997.
  4. Gunn C.A., Tourism Planning, Taylor & Francis, London 1994.
  5. Middleton V.C., Marketing w turystyce, PAPT, Warszawa 1996.
  6. Miller W., Satellite Accounting Research: A Decade of Commitment, WTTC 2005.
  7. Przecławski K., Czlowiek i turystyka, ALBIS, Kraków 1997.
  8. Rachunek satelitarny turystyki dla Polski, Ministerstwo Gospodarki 2002, Instytut Turystyki, Warszawa 2006.
  9. Skorupka S., Słownik frazeologiczny języka polskiego, Wiedza Powszechna, Warszawa 1985.
  10. Słownik wyrazów obcych, PWN, Warszawa 1972, s. 784.
  11. Stanislawski J., Wielki słownik angielsko-polski, Wiedza Powszechna, Warszawa 1975.
  12. Tourism Highlights, UNWTO, Edition 2008.
  13. Tourism Highlights, WTO, Edition 1999.
  14. Tourism Indicators, UNWTO, www.unwto.org.
  15. Travel & tourism economic impact 2009, WTTC.
  16. Winiarski B., Polityka gospodarcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu