BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Oliński Marian
Tytuł
Wspieranie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw ze środków publicznych
The Support of Small and Medium Enterprises from the Public Funds
Źródło
Współczesne Zarządzanie, 2006, nr 3, s. 119-131, bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Wspieranie small businessu, Pomoc publiczna, Pomoc publiczna dla przedsiębiorstw
Small business, Small business support, Public aid, Subsidies granted to enteprises
Uwagi
streszcz.; summ.
Abstrakt
Celem niniejszego opracowania jest próba określenia znaczenia pomocy publicznej w procesie wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). W opracowaniu przedstawiono zarówno skalę udzielonej pomocy jak również szacunki wpływu tejże pomocy na rozwój sektora MSP. (abstrakt oryginalny)

The small and medium-sized enterprises play very important role in each well developed market economy. Nevertheless in every day activities and also during the process of investments, small and medium-sized enterprises face a lot of barriers, not known to the large companies. This fact is very often quoted and treated as an excuse towards public economic politics directed to the small and medium-sized enterprises. It seems that creating a proper economic system would be more fruitful than giving the individual support from the public funds to the small and medium-sized enterprises. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dzierżanowski W., Sztetyłło A. (red.), (2000), Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 1998-1999, Polska Fundacja Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Warszawa.
  2. Kamiński A., Pogoński M., (2004), Pomoc publiczna dla przedsiębiorców w Polsce, "Przegląd Podatkowy" nr 10 (162).
  3. Majdan I., Moszoro M., (1999), Przebudzenie MiŚ-a, "Nowe Życie Gospodarcze" nr 29.
  4. Misiąg F. (red.), (2005), Pomoc publiczna dla małych i średnich przedsiębiorstw. Mity i rzeczywistość, PWE, Warszawa.
  5. Oliński M., Nieżurawski L., (2003), Finansowanie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce przy wykorzystaniu funduszy venture capital, [w:] Popławski W. (red.), Jak i skąd pozyskać pieniądze dla małych i średnich przedsiębiorstw, WSH-E we Włocławku, Włocławek.
  6. Pyciński S. (red.), (2004), System pomocy publicznej dla MSP w Polsce - zapotrzebowanie małych i średnich przedsiębiorstw na pomoc publiczną, Badanie przeprowadzone na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości przez CEM Instytut Badań Rynku i Opinii Publicznej w roku 2004.
  7. Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej przedsiębiorcom w 1998 roku, (1999), Ministerstwo Gospodarki - Departament Analiz i Prognoz, Warszawa.
  8. Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej przedsiębiorcom w 1999 roku, (2000), Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa.
  9. Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej przedsiębiorcom w 2000 roku, (2001), Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa.
  10. Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej przedsiębiorcom w 2001 roku, (2002), Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa.
  11. Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej przedsiębiorcom w 2002 roku, (2003), Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa.
  12. Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej przedsiębiorcom w 2003 roku, (2004), Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa.
  13. Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej przedsiębiorcom w 2004 roku, (2005), Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa.
  14. Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej w 1996 roku podmiotom gospodarczym, (1998), Ministerstwo Gospodarki - Departament Analiz Ekonomicznych, Warszawa.
  15. Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej w 1997 roku podmiotom gospodarczym, (1998), Ministerstwo Gospodarki - Departament Analiz Ekonomicznych, Warszawa.
  16. Raport z badania sondażowego wśród małych i średnich firm w Polsce, (2004), OPINIA Sp. z o. o. Agencja Badań Rynku; badania przeprowadzone na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
  17. Raport z działalności Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 2005, (2006), Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
  18. Surdej A., (2000), Polityka państwa wobec sektora małych i średnich przedsiębiorstw we Włoszech, Polska Fundacja Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-5494
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu