BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Taraszkiewicz Tomasz (Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku)
Tytuł
Światowy kryzys finansowy i jego wpływ na turystykę w Polsce
Short and Long-Term Implications of Financial Crisis and its Influence on Tourism
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 39, t. 1, s. 859-866, bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Problemy ekonomii, polityki ekonomicznej i finansów publicznych
Słowa kluczowe
Kryzys finansowy, Turystyka, Rynek turystyczny
Financial crisis, Tourism, Tourism market
Uwagi
summ.
Abstrakt
Biorąc pod uwagę strukturę, dynamikę i obszar występowania, światowy kryzys finansowy 2007-2009 ujawnia wiele analogii do Wielkiego Kryzysu w latach trzydziestych XX wieku. W artykule przedstawiono krótko- i długoterminowe implikacje kryzysu finansowego. Pokazano negatywne skutki zaobserwowane w branży turystycznej, gdzie w 2009 roku w krótkim okresie nastąpił spadek w międzynarodowym ruchu turystycznego

Considering the structure, dynamics and the area of occurrence, the world's financial crisis of 2007-2009 reveals many analogies to the Great Depression in the thirties of the 20th century. With a diverse intensity, various repercussions appear in many branches in different parts of the globe. Help worth billions provided to banking sector has not stopped the crisis from extension. The negative effects have also been noticed in the tourist branch, where in 2009 a short-term l-2%15 decrease is expected in the international tourist traffic.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Bez zabezpieczeń walutowych, „Rynek Turystyczny" 2009 nr 2.
  2. Bogucka D., Ostrożne szacunki, „Hotelarz" 2009 nr 2.
  3. Cydejko G., Poszukiwanie impulsu rozwoju, „Forbes" 2009 nr l.
  4. Hospitality Vision. Global performance review, Deloitte, London, Spring 2009.
  5. Jednak inwestują, „Hotelarz" 2009 nr 2.
  6. Materiały źródłowe Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
  7. Może być źle, ale nie bardzo, „Rynek Turystyczny" 2009 nr l.
  8. Oil market indicators, OPEC bulletin, July 2008, www.opec.org.
  9. Oszacowania i prognozy Instytutu Turystyki (III 2009).
  10. Pesymistycznie o 2009 roku, „Hotelarz" 2009 nr l.
  11. Przyjazdy cudzoziemców do Polski 2008, Badania i oszacowania Instytutu Turystyki (III 2009).
  12. Siedlecki A., A jednak się kręci - kryzysowe kredytowanie działalności hotelu, „Hotel Profit" 2009 nr 2.
  13. The executive report, UNWTO, Deloitte, London, Winter/Spring 2009.
  14. The travel and tourism competitiveness report 2009. Managing in time of turbulence, World Economic Forum, Geneva 2009.
  15. Wyjazdy zagraniczne, Oszacowania i prognozy Instytutu Turystyki (III 2009).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu