BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Koładkiewicz Izabela (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie)
Tytuł
Wykorzystanie internetu przez spółki giełdowe do komunikacji z inwestorami
Public Company Internet Use for Communications with Investors
Źródło
Master of Business Administration, 2009, vol. 17, nr 6, s. 66-77, tab., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Internet, Spółki giełdowe, Technologia komunikowania, Inwestor giełdowy, Polityka informacyjna
Internet, Stock market companies, Communication technology, Stock exchange investor, Information policy
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest określenie czynników determinujących skuteczność wykorzystania strony internetowej jako ważnego elementu polityki informacyjnej prowadzonej przez spółkę i skierowanej do uczestników rynku giełdowego. W centrum uwagi znajdą się zagadnienia dotyczące wykorzystania przez spółki giełdowe narzędzi, jakie oferuje internet, pozwalających na prowadzenie dialogu z akcjonariuszami i potencjalnymi inwestorami. Artykuł zawiera także charakterystykę zbioru informacji merytorycznych, które powinny pojawić się na stronie relacji inwestorskich (RI), i które mogą wpływać na decyzję inwestora o wejściu kapitałowym w spółkę. Ważną częścią artykułu jest identyfikacja wyzwań, jakie stoją przed spółkami notowanymi na GPW w Warszawie w zakresie wykorzystania stron internetowych jako ważnego narzędzia RI. (abstrakt oryginalny)

The aim of this article is to identify factors that determine the effectiveness of a web site as an important component of company information policy aimed at capital market participants. Questions connected with tools, as provided by the Internet, available to the public companies that allow them to carry on a dialogue with shareholders and potential investors will be at the center of attention. This article also contains the characteristics of the set of factual information that should appear on an Investor Relations (IR) web site, which can influence an investor's decision regarding entering a company with capital. An important part of this article is the identification of challenges facing companies listed on the Warsaw Stock Exchange in using a web site as an important tool in Investor Relations. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Aluchna, M., Koładkiewicz, I. (2008) Internet - ważne narzędzie w polityce informacyjnej spółek publicznych. Praktyka działania debiutantów giełdowych z 2004 r. W: Lachiewicz, S., Zakrzewska-Bielawska, A. (red.) Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach rozwoju wysokich technologii. Monografie Politechniki Łódzkiej. Łódź 2008.
  2. Bollen, L.H., Hassink, H.F., de Lange, R.K., Buijl, S.D. (2008) Best Practices in Managing Investor Relations Websites: Directions for Future Research. Journal of Information Systems, Vol. 22, No. 2.
  3. Deller, D., Stubenrath, M., Weber, C. (1999) A Survey on the Use of the Internet for Investor Relations in the USA, UK and Germany. The European Accounting Review, Vol. 8, No. 2.
  4. Dobre praktyki spółek notowanych na GPW, Załącznik do Uchwały Nr 12/1170/2007 Rady Giełdy z dnia 4 lipca 2007 roku.
  5. Gajewska, A. (2005) Siedem cech efektywnego IR. Parkiet, 29 września 2005.
  6. Geerings J., Bollen L.H.H., Hassink H.E.D. (2003) "Investor Relations on the Internet: a Survey of the Euronext zone" The European Accounting Review, 12:3, ss. 567-579.
  7. Gowthorpe, C. (2004) Asymmetrical dialogue? Corporate Financial Reporting via the Internet? Corporate Communications: An International Journal, Vol. 9, No. 4.
  8. Hedlin, P. (1999) The Internet as a Vehicle for Investor Relations: the Swedish case. The European Accounting Review Vol. 8, No. 2.
  9. Kuperman, J.C. (2000) The Impact of the Internet on the Investor Relations Activities of Firms. Journal of Communication Management, Vol. 5, No. 2.
  10. Lymer, A. (1997) The Use of the Internet for Corporate Reporting - A discussion of the Issues and Survey of Current Usage in the UK. Journal of Financial Information Systems.
  11. Niedziółka, D. (2008) Relacje inwestorskie. Warszawa: WN PWN.
  12. Niedziółka, D. (2007) Investor Relations in Poland: An Evaluation of the State of Affairs from Empirical Studies, Public Relations Review, Vol. 33.
  13. Remisiewicz, M. (2006) Nowe technologie w relacjach inwestorskich. Przegląd Corporate Governance, Vol. 1(5).
  14. Wylon, D., Witul, A. (2008) Najmilsze MiŚ-e naszej giełdy. Forbes. l maja 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-0328
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu