BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rybicka Aneta (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Oprogramowanie komputerowe wykorzystane w badaniach preferencji konsumentów metodami dekompozycyjnymi
Computer Applications of Decompositional Methods Used in Marketing Research of Consumer Preferences
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Ekonometria (22), 2008, nr 27, s. 65-76, tab., bibliogr. 20 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania metod ilościowych
Słowa kluczowe
Oprogramowanie komputerowe, Preferencje konsumenta, Pomiar wieloczynnikowy
Computer software, Consumer preferences, Conjoint analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule zamieszczono charakterystykę wybranych programów komputerowych: w badaniach wykorzystujących metody conjoint analysis – SPSS® 10.05 for Windows, Conjoint Analysis for Windows, CVA oraz CVA/HB; natomiast w badaniach z wykorzystaniem metod wyborów dyskretnych - SAS/STAT, CBC, CBC Advanced Design Module, CBC/HB, The Latent Class Segmentation Module oraz Individual Choice Estimation (ICE) Module. (fragment tekstu)

In consumers preferences analysis we apply decompositional methods. This approach is being represented both by conjoint analysis and discrete choice methods. Nowadays there are many different applications that allow to conduct such research. The paper presents the characteristics of chosen computer applications that are applying conjoint methods - SPSS® 10.05 for Windows, Conjoint Analysis for Windows, CVA and CVA/HB. The SAS/STAT, CBC, CBC Advanced Design Module, CBC/HB, the Latent Class Segmentation Module and Individual Choice Estimation (ICE) Module are used in discrete choice methods research. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Allenby G.M., Ginter J.L., Incorporating Prior Knowledge into the Analysis of Conjoint Studies, „Journal of Marketing Research”, vol. XXXII, May 1995, pp. 152-162.
  2. Bąk A., Dekompozycyjne metody pomiaru preferencji w badaniach marketingowych, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1013 AE, Wrocław 2004.
  3. Choice-based Conjoint (CBC) Technical Paper (2001). Artykuł dostępny w Internecie na stronie: www.sawtoothsoftware.com/download/techpap/cbctech.pdf.
  4. Conjoint Value Analysis (CVA) Version 3.0 (1997-2002), Artykuł dostępny w Internecie na stronie:www. sawtoothsoftware.com/download/techpap/cva3 tech. pdf.
  5. CVA/HB Technical Paper (2002), Artykuł dostępny w Internecie na stronie: www. sawtoothsoftware.com/download/techpap/cvahb.pdf.
  6. Individual Choice Estimation (ICE) Module for Choice-Based Conjoint, (2001), Artykuł dostępny w Internecie na stronie: www.sawtoothsoftware.com/download/techpap/icetech.pdf.
  7. Johnson R.M., Huber J., Bacon L (2003), Adaptive Choice Based Conjoint Analysis, Artykuł dostępny w Internecie na stronie: www.sawtoothsoftware.com/ download/techpap/acbc.pdf.
  8. Johnson R.M., Huber J., Orme B. (2005), A Second Test of Adaptive Choice-Based Conjoint Analysis (The Surprising Robustness of Standard CBC Designs), Artykuł dostępny w Internecie na stronie: www.sawtoothsoftware.com/download/techpap/acbc2.pdf.
  9. Johnson R.M., Orme B.K. (1996), How Many Questions Should You Ask in Choice-Based Conjoint Studies?. Artykuł dostępny w Internecie na stronie: www.sawtoothsoftware.com/download/techpap/howmanyq.pdf.
  10. Johnson R.M., Orme B., Huber J., Pinnell J. (2005), Testing Adaptive Choice-Based Conjoint Designs, Artykuł dostępny w Internecie na stronie: www.sawtoothsoftware.com/download/techpap/acbc3.pdf.
  11. Kuhfeld W.F. (2001), Multinominal Logit, Discrete Choince Modeleng. An Introdution to Designing Choince Experiments, Collecting, Proccesing, and Analyzing Choice Data with the SAS® System, Artykuł dostępny w Internecie na stronie: http://ftp.sas.com/techsup/download/technote/ts643/ts643.pdf Cary, SAS Institute.
  12. Lenk P., DeSarbo W., Green P., Young P., Hierarchical Boyes Conjoint Analysis: Recovery of Parthworth Heterogenity from Reduced Experimental Design, „Marketing Science” 1996 vol. 15, no. 2, pp. 173-191.
  13. Orme B. (2003). Special Features of CBC Software for Packaged Goods and Beverage Research, Sawtooth Software Research Paper Series, Artykuł dostępny w Internecie na stronie: www.sawtoothsoftware.com/download/techpap/speccbc.pdf.
  14. Pinnell .J. (2005), Comment on Huber: Practical Suggestions for CBC Studies, Artykuł dostępny w Internecie na stronie: www.sawtoothsoftware.com/download/techpap/pinnell.pdf.
  15. SAS/STAT® Software. Providing the foundation for SAS’ analytic intelligence, (2005). Artykuł dostępny w Internecie na stronie: www.sas.com/technologies/analytics/statistics/stat/factsheet.pdf.
  16. SAS/STAT Software, (2006). Artykuł dostępny w Internecie na stronie: http://support.sas.com/md/app/da/stat. html,.
  17. The CBC Advanced Design Module (ADM) Technical Paper, (2005), Artykuł dostępny w Internecie na stronie: www.sawtoothsoftware.com/download/techpap/admtech.pdf.
  18. The CBC Latent Class Technical Paper (Version 3), (2004), Artykuł dostępny w Internecie na stronie: www.sawtoothsoftware.com/download/techpap/lctech.pdf.
  19. The CBC/HB System for Hierarchical Boyes Estimation Version 4.0 Technical Paper (2005), Artykuł dostępny w Internecie na stronie: www.sawtoothsoftware.com/download/techpap/hbtech.pdf.
  20. Walesiak M., Bąk A., Conjoint analysis w badaniach marketingowych, AE, Wrocław 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
1507-3866
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu