BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piwowar-Sulej Katarzyna (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Pokolenie Y - wyzwaniem dla marketingu personalnego
Generation "Y" as a Challenge for Personnel Marketing
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 43, s. 192-199, tab., bibliogr. 16 poz.
Tytuł własny numeru
Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji
Słowa kluczowe
Marketing personalny, Wizerunek przedsiębiorstwa, Public relations, Zarządzanie personelem, Marketing wewnętrzny, Pracodawcy, Pracownicy w przedsiębiorstwie, Rynek pracy
Personnel marketing, Company image, Public relations, Personnel management, Internal marketing, Employers, Employees in enterprise, Labour market
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest zaprezentowanie działań podejmowanych w ramach marketingu personalnego, związanych z potrzebą dostosowania się pracodawców do nowych wymagań rynku pracy. Na podstawie analizy cech charakterystycznych "millenialsów" wskazano na przykłady szczegółowych narzędzi marketingu personalnego skierowanych do analizowanej grupy. Niektóre z nich mają charakter innowacyjny. (fragment tekstu)

The capability to create an attractive employer image on the internal and external labour market becomes a challenge for the present business. The particular notice should be taken of the group's characteristic to which the personal marketing actions will be directed - in this case the representatives of generation "Y". The goal of the following article is to analyze typical features for "millenials" and point out the examples for personnel marketing tools addressed to the group to be analyzed. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Barabasz-Nowak A., System komunikacji wewnętrznej w firmie, [w:] Stan i perspektywy zarządzania zasobami ludzkimi u progu XXI wieku, red. L. Zbiegień-Maciąg, AGH, Kraków 2000.
  2. Baruk A.I., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006.
  3. Berłowski P., Blog firmowy a wizerunek pracodawcy, http://www.pracuj.pl/kariera-rynek-pracy-artykuly_25982.htm#top (25.06.2008).
  4. Czerwińska D., Przedszkolaki z firmy, "Puls Biznesu" 2007.
  5. Employer branding - marka wewnątrz organizacji, Temat numeru, "Marketing w Praktyce" 2008 nr 3.
  6. E-rekrulacja w Grupie Żywiec, "Kompendium nowoczesna firma", marzec 2008.
  7. Gableta M., Człowiek i praca w zmieniającym się przedsiębiorstwie, AE, Wrocław 2003.
  8. http://moja-czytelnia.blogspot.com/2007/12/pokolenie-y-jest-flexi.html (22.06.2008)
  9. Olsztyńska A., Marketing wewnętrzny w przedsiębiorstwie. Koncepcja i narzędzia wspomagające integrację działań wewnętrznych organizacji, AE, Poznań 2005.
  10. Organizacja i zarządzanie, red. J. Boroń, AE, Poznań 1991.
  11. Piwowar K., Pozyskiwanie talentów, "Marketing w Praktyce" 2006 nr 3.
  12. Piwowar-Sulej K., Formowanie przekazu reklamowego z uwzględnieniem wizerunku pracodawcy. Aspekt instrumentalny, [w:] Nowoczesne instrumenty zarządzania, red. S. Marciniak, J. Ostaszewski, SGH, Tonik, Warszawa 2008.
  13. Potencjał pracy przedsiębiorstwa, red. M. Gableta, AE, Wrocław 2007.
  14. Remisiewicz M., Generacja Y, "Manager Magazine" 2008 nr 5.
  15. Spada zadowolenie z pracy, Raport TNS OBOP, 6 maja 2008.
  16. Trojan-Stelmach M., Wyklikaj firmie pracownika, "Marketing w Praktyce" 2008 nr 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu