BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Klimkiewicz Katarzyna (AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a wizerunek przedsiębiorstwa jako pracodawcy
Corporate Social Responsibility vs. Employer Branding
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 43, s. 200-207, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Wizerunek przedsiębiorstwa, Pracodawcy, Wizerunek pracodawcy, Marka przedsiębiorstwa
Corporate Social Responsibility (CSR), Company image, Employers, Employer branding, Enterprise's brand
Uwagi
summ.
Abstrakt
CSR (Corporate Social Responsibility) stanowi istotny czynnik budowania zaangażowania pracowników i ważny aspekt skutecznego budowania marki pracodawcy. W związku z tym przedstawiono rozważania dotyczące relacji pomiędzy społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa a budowaniem jego wizerunku jako dobrego pracodawcy. Omówiono także ogólne założenia dotyczące budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa jako pracodawcy.

Nowadays the key success factor is to have and to get the best employees from the labour market. A lot of companies want to get the image of the "employer of choice", which means the candidates choose the company as the best employer. However, it is significant not only to create a good employer brand, but in fact to be the best employer. The factor that has influence on the genuine credibility of a company can be corporate social responsibility (CSR). A lot of research and surveys show that this factor becomes substantial in the eyes of employees. In this article the CSR is discussed as a significant factor in building employees engagement and an important aspect of effective employers brand building. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Badanie Najlepsi Pracodawcy 2008; http://www.hewitt.com.
  2. Baruk A.I., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006.
  3. BMW 2007 beliebtester Arbeitgeber bei Studierenden; http://www.universum.de; http://ec.europa.eu.
  4. Grzegorzewska-Ramocka E., Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w marketingu strategicznym, Politechnika Świętokrzyska, Kielce 2005.
  5. Leary-Joyce J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Oficyna, Kraków 2007.
  6. Nogalski B., Szpitter A., Marka jako narzędzie budowy wizerunku przedsiębiorstwa, [w:] Public relations w przedsiębiorstwie, red. D. Tworzydło, T. Soliński, WSIiZ, Rzeszów 2006.
  7. Ogólnopolski ranking Kariera z Pracodawcą 2007/08; www.najlepszypracodawca.pl.
  8. Raport Komunikowanie na rzecz CSR, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2002; http://www.fks.dobrestrony.pl.
  9. Rogucka B., Właściciel, pracodawca, obywatel- rekonstrukcja wizerunku prywatnego przedsiębiorcy, [w:] Świadomość ekonomiczna społeczeństwa i wizerunek biznesu, red. L. Kolarska-Bobińska, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2004.
  10. Schwan K., Seipel K.G., Marketing kadrowy, C.H. Beck, Warszawa 1997.
  11. The European Student Barometer 2007; http://www.trendence.com.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu