- Autor
- Olszewska Barbara (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Olszewska Karolina (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa jako atrakcyjnego pracodawcy
Creating a Company's Image as an Attractive Employer - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 43, s. 172-180, rys., bibliogr. 11 poz.
- Tytuł własny numeru
- Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji
- Słowa kluczowe
- Opinia pracowników, Wizerunek pracodawcy, Wizerunek przedsiębiorstwa, Marka przedsiębiorstwa, Pracodawcy
Employees' opinion, Employer branding, Company image, Enterprise's brand, Employers - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Celem niniejszego artykułu jest zastanowienie się nad potrzebą kształtowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy przez firmy działające na polskim rynku. Potrzeba ta wynika z jednej strony z oceny pracodawców przez zatrudnionych, z drugiej zaś z rosnącego znaczenia świadomego i profesjonalnego działania w tym zakresie. W tym kontekście rozważa się korzyści zastosowania koncepcji employer branding. Szczególną uwagę zwraca się na zapewnienie zgodności wizerunku pracodawcy wewnątrz i na zewnątrz firmy - jako warunku wiarygodności pracodawcy. (fragment tekstu)
In this paper the authors consider the need of shaping the image of a good employer through firms which are on the Polish market. The examples of estimations of employers show the necessity of improvement of the images of some of the firms in which employer branding may be very useful. The essence and advantages of employer branding are described. A special attention is paid to the importance of unanimity of an employer image inside and outside a company as a condition of credibility of the employer brand. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Baruk A.I., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006.
- Bromley D.В., Relationships between personal and corporate reputation, "European Journal of Marketing" 2001 no. 35(3/4).
- Budzyński W., Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltext, Warszawa 2003.
- Covey S.R., Zasady skutecznego przywództwa, Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o., Poznań 2004.
- Ewing M.J., Pitt L.F., de Bussy N.M., Berthon P., Employment branding in the Knowledge Economy, "International Journal of Advertising" 2002 no. 21(1).
- Harris F., de Chernatony L., Corporate branding and corporate brand performance, "European Journal of Marketing" 2001 no. 35(3/4).
- Hatch M.J., Schutz M., Relations between organizational culture, identity and image, "European Journal of Marketing" 1997 no. 31(7/8).
- Kuc B.R., Od zarządzania do skutecznego przywództwa, Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa 2004.
- Listwan T., Kształtowanie kadry menedżerskiej firmy, Minex, Wrocław 1993.
- Moszkowicz M., Zarządzanie strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu, PWE, Warszawa 2005.
- Potencjał pracy przedsiębiorstwa, red. M. Gableta, AE, Wrocław 2006.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol