BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Toczyńska Joanna (Politechnika Śląska)
Tytuł
Projakościowe zmiany w przedsiębiorstwie w aspekcie ludzkim
The Human Aspect of Proquality Changes in Enterprise
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 43, s. 393-400, rys., bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji
Słowa kluczowe
Studium przypadku, Pracownicy w przedsiębiorstwie, Przemysł stalowy, System motywacji projakościowej, Zarządzanie jakością, System zarządzania jakością, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Case study, Employees in enterprise, Steel industry, Pro-quality motivation system, Quality management, Quality management systems, Enterprise management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie czynników mających wpływ na postawę projakościową kadry pracowniczej w przedsiębiorstwie oraz zaproponowanie na przykładzie możliwych do zastosowania metod inicjacji, planowania i realizacji projakościowych działań organizacyjnych i motywacyjnych w przedsiębiorstwie. Opisane w artykule przykłady są zaczerpnięte z doświadczeń przedsiębiorstwa branży stalowej, a praktyka pokazała, że działania te były właściwe i przyczyniły się do osiągnięcia celów związanych z efektywnym funkcjonowaniem w tej firmie SZJ (systemu zarządzania jakością) według norm ISO. (fragment tekstu)

The article concerns theoretical and practical aspects of quality system implementation process. It presents changes in the culture of organization, influence methods and forming paths of employee's proquality attitudes and problems in "human factor" field. Crew's conviction and engagement is one of the most difficult key tasks, because Quality Management System may not be created and maintained by one person, because then it is not a system in that case. The purpose of the article is to present factors having influence on the working crew proquality attitude in an enterprise and to propose on the example of the concrete enterprise initial planning and realization methods of organizational and motivation pro-quality activities. These activities were placed in the form of "Master Plan". This plan received a form of a project, which allows managing its critical points effectively. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Lisiecka K., Kreowanie jakości, AE, Katowice 2002.
  2. Molenda M., Szewczyk R, Skuteczność wdrażania systemów zarządzania jakością w przedsiębiorstwach przemysłowych, [w] : Nowoczesność przemysłu i usług. Procesy restrukturyzacji i konkurencyjność w przemyśle i usługach, red. J. Pyka, TNOiK, Katowice 2007, s. 389-396.
  3. Staszewska J., Komunikacja i przekaz informacji profesjonalnymi narzędziami zarządzania organizacją, [w]: A.R. Barcik, Rozwój lokalny i regionalny w dobie globalizacji, ATH, Bielsko-Biała 2007, s. 197-201.
  4. Ścierski J., Czynnik ludzki a skuteczność funkcjonowania systemów zarządzania jakością w organizacjach przemysłowych i administracji, [w:] Rozwój i funkcjonowanie przedsiębiorstw w warunkach globalnej gospodarki światowej, red. W. Grudzewski, Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych, Katowice 2007, s. 423-430.
  5. Toczyńska J., Kurka W., Analiza procesów dokumentowania systemu zarządzania jakością w aspekcie organizacyjnym, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, Marketing i Zarządzanie, z. 13 (249), Rzeszów 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu