BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Winkler Renata (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Zarządzania), Palka Jakub (Dom Kredytowy NOTUS / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Ranga i wyznaczniki zaufania w badaniu opinii pracowników
The Status and Determinants of Trust in Research on Employee Attitudes
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2009, nr 801, s. 95-114, rys., tab., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Praca, Opinia pracowników, Badanie opinii, Stosunki międzyludzkie, Komunikowanie interpersonalne, Zaufanie
Labour, Employees' opinion, Opinion research, Interpersonal relationship, Interpersonal communication, Trust
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zdaniem autorów niniejszego opracowania zaufanie stanowi także czynnik liczący się z punktu widzenia wiarygodności danych otrzymanych z sondaży przeprowadzonych w obrębie organizacji. Zamiarem autorów niniejszego opracowania jest przybliżenie kwestii zaufania w kontekście badań opinii pracowników. (fragment tekstu)

In this article, the authors draw attention to importance of the category of trust for interpersonal relations within organisations. They present the factors that shape this category within organisations and the myths that are often associated with it. Next, the authors tackle the issue of researching employee attitudes as well as the variables which, in light of the subject literature, can determine the quality of the results obtained within the framework of such research. A major part of the article is devoted to discussing the results of the conducted pilot survey. This survey made it possible to gain an initial view of the importance of the factors discussed in the article, which are linked to the method by which the research was conducted and the trust shown by the respondents to the research process itself and to the people conducting the research. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Berłowski P. [2003], Kopalnia wiedzy, czy puszka Pandory?, „Personel”, nr 11.
  2. Covey F., Cywińska A. [2007], Wartości amerykańskie w Europie Środkowej i Wschodniej, http://www.franklincovey.pl/Zaufanie.pdf, podano: 06.04.
  3. Kaczyńska-Maciejowska R. [2003], Pytanie o zdanie - czyli jak przeprowadzać badanie satysfakcji pracowników w firmie, „Personel”, nr 11.
  4. Kołodziejski S., Krokowska J., Kaźmierski M. [2002], Badanie opinii personelu. Błędy w sztuce po stronie zleceniodawców badań, „Personel”, nr 24.
  5. Kołodziejski S., Krokowska J., Kaźmierski M. [2003], Badanie opinii personelu. Błędy w sztuce po stronie wykonawców badań, „Personel”, nr 1.
  6. Kronika Senacka - 4 kwietnia 2002, „Diariusz Senatu RP” 2002, nr 12.
  7. Lewicka-Strzałecka A. [2003], Zaufanie w relacji konsument - biznes, „Prakseologia”, nr 143.
  8. Lewicki R.J., McAllister DJ., Bies R.J. [1998], Trust and Distrust: New Relationships and Realities, „Academy of Management Review”, vol. 23, nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-6447
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu