BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kapera Krzysztof (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Metodyka tworzenia systemu informacyjnego marketingu
Methodology for Creating a Marketing Information System
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2009, nr 804, s. 141-155, rys., tab., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
System informacji marketingowej, Cykl życia, Zasoby informacyjne przedsiębiorstwa, Orientacja marketingowa
Marketing Information System, Life cycles, Enterprise information resources, Marketing orientation
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie ramowej metodyki tworzenia systemów informacyjnych marketingu, zgodnej z wymaganiami rynkowej orientacji przedsiębiorstw. Dotychczasowa metodyka tworzenia systemów informacyjnych zarządzania nie uwzględnia bowiem w wystarczającym stopniu specyfiki marketingu jako wyspecjalizowanej dziedziny zarządzania. (fragment tekstu)

Analysis of the subject literature and available documentation shows that current methods for creating management information systems do not sufficiently take into account the specificity of marketing as a specialised field of management. Based on the traditional model of the system life cycle, the author proposes a framework methodology for creating marketing information systems, consistent with market requirements of enterprises. The high level of generality of the proposed model means that it may be used as a starting point when designing marketing information systems for a given economic organisation, i.e., when creating individual solutions. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dolińska M., Projektowanie systemów informacyjnych na przykładzie zarządzania marketingiem, Placet, Warszawa 2003.
  2. Informatyka ekonomiczna, red. E. Niedzielska, Wydawnictwo AE we Wrocławiu Wrocław 1999.
  3. Kisielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu. Informatyka dla zarządzania, Placet, Warszawa 2005.
  4. Li E.Y., Perceived Importance of Information System Success Factors: A Meta Analysis of Group Difference, „Information & Management” 1997, vol. 32(1).
  5. Oleński J., Ekonomika informacji. Podstawy, PWE, Warszawa 2001.
  6. Technologiczne aspekty doskonalenia systemów informacyjnych marketingu, red. A. Nowicki, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2003.
  7. Unold J., Systemy informacyjne marketingu, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  8. Zarys problematyki doskonalenia systemów informacyjnych marketingu, red. A. Nowicki, J. Unold, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-6447
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu