BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rodzinka Jacek (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie)
Tytuł
Korzyści rynkowe ubezpieczycieli wynikające z posiadania grupy lojalnych klientów
Market Advantages for Insurers Resulting from a Group of Loyal Customers
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 127, s. 132-144, rys., tab.
Słowa kluczowe
Ubezpieczenia, Towarzystwa ubezpieczeniowe, Lojalność klientów, Wartość życiowa klienta, Badania naukowe
Insurances, Insurance company, Customer loyalty, Lifetime Value (LTV), Scientific research
Uwagi
summ.
Abstrakt
Niniejszy artykuł jest próbą wskazania, jak cenna dla asekurantów działu II jest grupa lojalnych klientów. Prezentowane w opracowaniu wyniki są owocem badań przeprowadzonych w województwie podkarpackim w okresie maj-czerwiec 2003 r. na losowo wybranych 782 gospodarstwach domowych oraz 745 przedsiębiorstwach. (fragment tekstu)

Based on the results of the private research, we will present how having a group of loyal customers can affect market results of insurance companies. The research results show a positive dependence between the period of being constantly a customer of the same insurance company and the amount of assisted insurance contribution along with the contemplations about changing the underwriter. Such relation allows to propose that it is worth focusing on creating loyality among customers because it can pay off in stabilization of the income during economic recession. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bazarnik J., Wartość życiowa klienta, "Modern Marketing" 2001, nr 3.
  2. Długiewicz P., Potrzeba lojalności, "Modemmarketing" 2000, nr 11.
  3. Hill N., J. Alexander, Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych, 2003, s. 26.
  4. Hughes A. M., Building Customer Loyalty by Recognition, Database Marketing Institute.
  5. Hughes A. M., Building Loyalty by Solving the Customer's Problems, Database Marketing Institute.
  6. Hughes A. M., Customer Retention: Integrating Lifetime Value into Marketing Strategies, Database Marketing Institute!.
  7. Hughes A. M., Exit, Voice and Customer Loyalty, Database Marketing Institute.
  8. Hughes A. M., How Customer Service Builds Loyalty and Profits, Database Marketing Institute.
  9. Hughes A. M., How Lifetime Value is Used to Evaluate Customer Relationship Management, Database Marketing Institute.
  10. Hughes A. M., How to Manage Customers, Database Marketing Institute.
  11. Hughes A.M., Lifetime Value or Return on Investment Which is the Better Measure of Success?, Database Marketing Institute.
  12. Hughes A.M., The Loyalty Effect: A New Look at Lifetime Value, Database Marketing Institutef.
  13. Hughes A.M., Using Lifetime Value in Business to Business Marketing, Database Marketing Institute.
  14. Kopaliński W., Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wiedza Powszechna, Warszawa 1990, s. 307.
  15. Kostecki M. J., Zarabiać na niezadowolonym kliencie, "Marketing w Praktyce" 2001, nr 3.
  16. Migut G., Bazy danych i narzędzia analityczne w badaniach satysfakcji i lojalności, w: Statystyka i data mining w badaniach naukowych, StatSoft, Warszawa-Kraków 2003, s. 13.
  17. Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997, s. 278.
  18. Reichheld F. F., The Loyalty Effect, Harvard Business School Press, 1996.
  19. Schmid J., Weber A., Desktop Database Marketing, NTS BusinessBooks 1998.
  20. Sztucki T., Encyklopedia marketingu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1998, s. 153.
  21. Szymczak J., w: Marketingowe testowanie produktów, red. S. Sudoł, J. Haffer, PWE, Warszawa 2000, s. 139.
  22. Wansink B., Making Brand Loyalty Programmes Succeed, "Brand Management", February 2001.
  23. Wilmańska-Sosnowska S., Obsługa klienta jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa, "Marketing i Rynek" 2001, nr 8, s. 12.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu