BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Berbeka Jadwiga (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Zachowania konsumentów indywidualnych jako podstawa strategii działania przedsiębiorstw turystycznych
Consumer Behaviour as a Basis of Tourist Enterprises Strategies
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 50, s. 141-147, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna w regionie : przedsiębiorstwo, samorząd, współpraca
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo turystyczne, Zachowania konsumenta, Strategia przedsiębiorstwa
Tourist enterprises, Consumer behaviour, Corporation strategies
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem badawczym artykułu była identyfikacja aktualnych zachowań konsumentów oraz wskazanie działań przedsiębiorstw adekwatnych do powyższych trendów. Analiza prowadzona była dualnie. Omówiono zachowania zarówno polskich, jak i zagranicznych konsumentów, choć w tym drugim wypadku uwzględniono tylko turystów pochodzących z krajów Europy Zachodniej. Przedstawiono analizę konsekwencji nowych zachowań turystów dla polskich przedsiębiorstw turystycznych. Ma ona charakter deskryptywny. Opiera się przede wszystkim na studiach literaturowych. Ponadto wykorzystuje dane o charakterze wtórnym publikowane przez GUS. (fragment tekstu)

The paper draws a conclusion that the most active segment in the creation of tourist demand in Poland is the group of rich consumers. One of the tendencies in their behaviour is looking for thrills. The reaction of the market may be the offer of adventure tourism, however, travel agencies have to be properly prepared for that. As far as the tourists coming to Poland are concerned, we could expect to boost such kinds of tourism as: health, religious, weekend and rural. The paper presents six decision styles, which are identified on the basis of research of European consumers' behaviour.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Aldridge A., Konsumpcja. Key concepts, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2006.
  2. Berbeka J., Stratyfikacja społeczna Polaków i jej wpływ na zachowania konsumpcyjne, "Gospodarka Narodowa" 1998 nr 10.
  3. Grabler K., Zins A.H., Vacation trip decision as basis for an automated recommendation system: lessons from observational studies, "Information &Communication Technologies in Tourism" 2002 no 1.
  4. Niche tourism, red. M. Novelli, Elsevier, Oxford 2005.
  5. Rapacz A., Przedsiębiorstwo turystyczne. Podstawy i zasady działania, PWN, Warszawa 1994.
  6. Shephard G., Evans S., Adventure tourism, [w:] Niche tourism, red. M. Novelli, Elsevier, Oxford 2005.
  7. Swardbrooke J., Horner S., Consumer behaviour in tourism, Elsevier, Amsterdam 2007.
  8. Turystyka w 2007 r., www. stat.gov.pl, październik 2008.
  9. Williams P., Soutar G., Close to the "edge"- critical issues for adventure tourists operators, "Asia Pacific Journal of Tourism Research" 2005 no 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu