BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Januszewski Mirosław (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Czynniki determinujące decyzje inwestycyjne w turystyce : ujęcie modelowe
Factor Determing Investment Decisions in Tourism : Model Presentation
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 50, s. 195-202, rys., tab., bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna w regionie : przedsiębiorstwo, samorząd, współpraca
Słowa kluczowe
Region turystyczny, Inwestycje w turystyce, Metodologia badań
Tourist region, Investments in tourism, Research methodology
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem opracowania była próba modelowego ujęcia czynników kształtujących decyzje inwestycyjne w turystyce. W tym celu przeprowadzono badania w latach 2007-2008 na terenie województwa dolnośląskiego. Uczestniczyły w niej jednostki samorządu terytorialnego oraz podmioty gospodarki turystycznej.(fragment tekstu)

The presented discussion is an attempt to describe, in a model way, where there are, in an investor's centre of attention, the factors motivating him/her to take up an investment decision. On the basis of research conducted by means of a questionnaire carried out among public and private investors in the communes of Lower Silesia region, most attractive with regard to tourism, a descriptive model was constructed. In the process of model construction an assumption was accepted that the environment of the studied phenomenon did not change, therefore there is no impact on changes occurring in the model.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Bolesta-Kukułka K., Decyzje menedżerskie, PWE, Warszawa 2003.
  2. Januszewski M., Czynniki determinujące podejmowanie decyzji inwestycyjnych w turystyce, Prace Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008, w druku.
  3. Kaczmarczyk S., Zastosowania badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i otoczenie przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2007.
  4. Klimczak B., Mikroekonomia, AE, Wrocław 2006.
  5. Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, red. M. Gorynia, AE, Poznań 2002.
  6. Milewski R., Kwiatkowski E., Podstawy ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu